Mestá chcú ekologickú pomoc, no proti sú aj tieto “strašiaky“

NETKY.SK • 27 August 2020, 16:30 • 2 min
Mestá chcú ekologickú pomoc, no proti sú aj tieto “strašiaky“

Prinášame pohľad ďalších slovenských miest na aktuálne často sa spomínajúcu potrebu miest odbremeniť ich od prílišného pohybu áut. Týka sa to aj rozširovania peších zón.

slovakia

left justify in out

V pláne sú iné projekty

Ani v Seredi v súčasnosti neuvažujú nad rozširovaním peších zón. „Nie je to teraz pre nás aktuálne,“ povedal prednosta mestského úradu Tibor Krajčovič s tým, že momentálne sa neuvažuje zakázať ani vstup áut na naftový pohon. „Preto lebo jednotlivé mestá a obce majú svoje osobitné postavenie a nedajú sa porovnávať ich priority,“ povedal s dôvetkom, že Sereď v súčasnosti aktívne pracuje na rôznych iných projektoch.

 

 

Aj nabíjacia stanica

Už v septembri sa podľa Krajčovičovych slov spustí projekt, ktorý má tiež pomôcť životnému prostrediu - verejne prístupná nabíjacia stanica. Spustené sú však aj ďalšie aktivity, ktoré súvisia s ekológiou „Napríklad štúdia nízkouhlíkovej stratégie pre mesto Sereď,“ dodal s tým, že ďalšie zámery prispejú aj k väčšej občianskej pohode. Takými sú aj projekt obnovy parku D. Štúra s mobiliárom a verejným osvetlením. „Pripravujeme ďalšiu cyklotrasu spájajúcu oba mosty v Seredi, parkoviská, mestské trhovisko s infraštruktúrou, výstavbu futbalového štadiónu, rekonštrukciu kaštieľa a podobne,“ uzavrel Krajčovič.

 

img

 

Potrebné alternatívy

V meste Prievidza pre podobné rozhodnutia chýba ďalšia potrebná infraštruktúra. „Do vybudovania obchvatu mesta Prievidza je zavedenie nízko emisnej zóny nemožné. Žiaľ, celá tranzitná dopravná sieť mesta je trasovaná cez mesto a nákladná doprava nemá alternatívnu možnosť trasy,“ vysvetlil hovorca metropoly Hornej Nitry Michal Ďureje.

 

 

Hľadajú riešenie

Rovnako je to v Dunajskej strede. „Vo vedení mesta sa už dlhšiu dobu zaoberáme problematikou vylúčenia, resp. odklonenia nákladnej dopravy,“ povedal primátor mesta Dunajská Streda Zoltán Hajos s tým, že sa hľadajú alternatívne riešenia pre nákladnú dopravu v prípade, ak by sa im zakázal vstup. „S súčasnosti je to v štádiu riešenia. Dovtedy nemôžeme mať žiadny konkrétny plán na zákaz vjazdu nákladných vozidiel s dieselovým motorom,“ dodal primátor Dunajskej Stredy.

 

Námestovo

Metropola Hornej Oravy neuvažuje nad riešeniami v podobe vytvorenia ďalších peších zón či zákaze vjazdu určitých vozidiel. „Aj vzhľadom na to, že sme malé mesto zatiaľ neuvažujeme o ďalších peších zónach, pretože už pešiu zónu máme v rámci námestia a neuvažujeme zatiaľ ani o vylúčení dieselových automobilov,“ povedal  prednosta mestského úradu Dušan Jendrašík s tým, že ide je to skôr otázka pre veľké mestá.

 

img

 

Nemajú také miesto

Podobne sú na tom mestá, ktoré nemajú miesta, ktoré sú potrebné pre vylúčenie dopravy.  „Mesto Zlaté Moravce  nedisponuje lokalitou, kde by bolo v súčasnej dobe  možné úplne vylúčiť automobilovú dopravu v záujme vytvoriť pešiu zónu,“ povedal prednosta Mestského úradu Marián Kováč s dôvetkom, že aktuálne sa neuvažuje ani o zákaze pohybu áut na diesel.

 

Pokračovanie nabudúce

Prečítajte si aj o prístupe ďalších slovenských miest a aj o ďalších zaujímavých projektoch v tejto oblasti.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Michal redaktor
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies