LOS ANGELES - ž dlhodobo panuje medzi vedcami konsenzus, že ľudská činnosť nepriaznivo ovplyvňuje klímu.
Existuje však skupina ľudí, ktorá popiera akékoľvek účasť ľudskej aktivity, ktorá je priamo spojená s globálnym otepľovaním. Na tejto spornej scéne zohrávajú kľúčovú úlohu tzv. think-tanky, ktoré prezentujú vedecké organizácie s nezaujatými odborníkmi, v skutočnosti však sledujú vlastnú agendu.
V USA majú obzvlášť veľký vplyv na verejnú mienku a politiku. Za týmto všetkým stoja energetické spoločnosti, výrobcovia automobilov a najmä tabakový priemysel, ktorých záujmom je zobrazenie klimatických zmien ako vynález „eko-hysteriky“. Automobilové spoločnosti sa v posledných rokoch predbiehajú v inováciách elektromobilov.
Spoločnosti s fosílnymi palivami, automobilový priemysel a chemické firmy sa snažia podkopať úsilie o ochranu klímy, pretože si chcú udržať a zvyšovať svoje zisky. Je zarážajúce, že zdanlivo „zelené“ svetové firmy ako je Google a Microsoft sú práve tými , ktoré sa určitým spôsobom podieľajú na tomto marketingovom ťahu.
Za všetkým sú peniaze. Na domovskej stránke Google nájdete, že otázka ekologickej udržateľnosti je pre spoločnosť a ako sa spoločnosť chystá pokryť vlastné energetické potreby využitím obnoviteľných zdrojov energie. Slnečné články a veterná energia sú pre spoločnosť Google iba súčasťou PR reklamy spločnosti.
Spoločnosť Google sponzoruje Cato Institute, ale aj konkurenčný podnikový inštitút (CEI), ktorý je jedným z najvplyvnejších hráčov organizovanej klimatickej skeptickej scény. Na konferencii o fundraisingu CEI v roku 2013 bol Google dokonca najväčším jediným sponzorom podľa The Washington Post.
Internetová firma je členom obchodnej komory USA, podporuje väčšinou republikánskych politikov, ktorí odmietajú zmenu klímy, je pevne proti obchodovaniu s emisiami a nedávno ocenil plán amerického prezidenta Donalda Trumpa, na zmiernenie ochrany klímy.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies