Kanadský umelec sa rozhodol pre zvláštny pokus, jeho výsledky sú alarmujúce.
Aj vás v poslednom období zaráža, čo všetko sa už nachádza na trhu, čo je možné kúpiť a čo ľudia reálne aj kúpia? Naozaj. Predajú sa aj bizarnosti ako takzvaná múdra alebo surová voda. A to všetko bez akéhokoľvek logického základu. Celé čaro tkvie v tom, ako to daná spoločnosť odprezentuje. Dobrý marketing dokáže skutočné divy. Na tento fenomén sa však rozhodol upozorniť umelec Douglas Bevans, ktorý na jednom festivale jedla v Kanade ponúkol ľuďom naozaj netradičný artikel.
Douglas sa rozhodol, že verejnosti začne predávať „nefiltrovanú hotdogovú vodu“, o ktorej narozprával chválospevy podložené falošnými výskumami a odporúčaniami neexistujúcich uznávaných vedcov. Elegantná fľaša obsahovala vodu a v nej sa dokonca lúhoval párok. Nie veľmi vábna predstava. No napriek tomu sa chlapíkovi podarilo predať 60 litrov takejto “novinky“, pričom fľašku predával za približne 32 eur.
V jeho stánku sa nachádzala kopa letákov obsahujúcich informácie o novoobjavenom zázraku, dokonca tu bol aj človek oblečený v kostýme hot-dogu, ktorý nápoj pripravoval priamo pred očami divákov. Ten kto si informačný leták preštudoval skutočne dôsledne, našiel na druhej strane odkaz: "Hotdogová voda je absurditou a dúfame, že ňou upozorníme na potrebu kritického myslenia v súvislosti s produktovým marketingom a významnou úlohou, ktorú hrá pri našom spotrebiteľskom správaní." Mnohí nadšení zákazníci sa teda zrejme červenali.
Umelcovým zámerom bolo otvoriť ľuďom oči a názorne im ukázať, ako ich marketing a dobrí obchodníci dokážu dostať presne tam, kam chcú. Verný treba preto ostať jedinej veci – zdravému sedliackemu rozumu.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies