BRATISLAVA – Modernizácia električkovej trate z Dúbravky po tunel pod Hradným vrchom v Bratislave by mala byť spustená začiatkom budúceho roka. Pre TASR to uviedol primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal s tým, že mesto už má pripravený postup realizácie prác a momentálne čaká na povolenie od Krajského dopravného inšpektorátu.
Práce na rekonštrukcii Dúbravsko–Karloveskej radiály by sa mali skončiť až v roku 2018. Modernizovať sa má približne 6,8-kilometrový úsek električkovej trate od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Od tejto časti po jej koniec na ulici Pri kríži sa trať modernizovala v roku 2014.
Bratislavská samospráva chce túto trať modernizovať pre jej technicky zastaraný stav. Podľa zámeru sa má kompletne vymeniť električkový zvršok aj spodok spolu s odvodnením. Zrekonštruovať sa majú aj nástupiská. Podľa zámeru budú mať osvetlené prístrešky, elektronický informačný systém a bezbariérový prístup. Každé doteraz neriadené priecestie bude vybavené svetelnou signalizáciou a riadené v dynamickom režime s absolútnou preferenciou električiek.
Upravená bude aj súbežná komunikácia tak, aby bola zachovaná plynulá a bezpečná premávka. Rekonštrukcia sa dotkne aj niektorých zastávok autobusov a ich nástupísk.
"Nahradené budú jestvujúce obrubníky pri vnútornom okraji vozovky za nové monolitické cestné obrubníky. Upravené budú chodníky pri priechodoch pre chodcov, aby obsahovali signálny a varovný pás, prípadne sa výškovo upraví hrana chodníka, ak nie je v súčasnosti znížená," uvádza sa v dokumentácii. Obratisko v Karlovej Vsi sa má prebudovať tak, aby doň mohli električky vojsť aj zo smeru od Dúbravky. V rámci modernizácie električkovej trate sa na dôležitých prestupových uzloch vybudujú dve integrované zastávky MHD, a to na Molecovej a Damborského. Modernizácia zahŕňa aj vybudovanie nového trakčného vedenia.
Magistrát chce týmto zvýšiť traťovú rýchlosť, únosnosť koľajového spodku, bezpečnosť prevádzky i cestujúcich. Taktiež aj znížiť hluk a vibrácie, ktoré táto doprava spôsobuje.
Celkové investičné náklady na projekt sa odhadujú okolo 60 miliónov eur bez DPH. Podľa primátora mesto to bude financovať pomocou eurofondov. Ako v minulosti uviedla hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová, malo by ísť o klasické financovanie modernizácie tratí z EÚ – päť percent platí mesto, desať percent štát a 85 percent EÚ.
Hlavné mesto chce eurofondy využiť aj pri Vajnorskej a Ružinovskej radiále. Ich modernizácia je plánovaná v rokoch 2017-2020.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies