Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
19. nov. 2019Alžbeta
BratislavaBratislava 10°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
10.10.2018 00:10 Relax
Drobné zmeny v životnom štýle sú pri chudnutí účinnejšie ako tá najlepšia diéta
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
10.10.2018 00:10 Relax

Drobné zmeny v životnom štýle sú pri chudnutí účinnejšie ako tá najlepšia diéta



BRATISLAVA - Otázka chudnutia je každodennou záležitosťou mnohých ľudí. Kto chce zhodiť prebytočné kilá natrvalo, ten vie, že je potrebné nielen dostatočný a pravidelný pohyb, ale aj správne stravovanie, čo ale málokto dokáže dodržiavať dlhodobo.


Lenže to nie je všetko - odborníci doplňujú ešte jeden bod, ktorý je podľa nich vo výsledku dôležitejší ako spomínané dva, a k ich dodržiavaniu naviac aj napomáha - ide o budovanie nových zdravých návykov.

 

V priebehu života si ľudia navyknú robiť veľa vecí automaticky. Ak už si potom taký spôsob života dostatočne "osvoja" (napríklad leňošenie pri televízii miesto pohybu alebo nezdravé stravovanie), je potom pre nich ťažké začať robiť niečo nové, predovšetkým pokiaľ ide o chudnutie a držanie rôznych drastických diét či pravidelné chodenie do posilňovne. Málokto pri tom navyše vydrží dlhšie ako pár týždňov.

 

Pre jedincov, ktorí si podobným neúspešným procesom prešli, ale napriek tomu sa nevzdávajú svojho sna niečo schudnúť, priniesli vedci z austrálskej Bond University priaznivú správu. Podľa nich nemusia hneď zo dňa na deň vyradiť všetko nezdravé zo stravy a trápiť sa hodinami v posilňovni. Pre začiatok stačí, keď začnú malými zmenami v podobe nových a zdravších návykov. Viac pohybu i zdravšie stravovanie sa potom vraj dostavia tak nejako prirodzene - ako pozitívny dôsledok týchto návykov.

 

 

Je pritom jedno, či človek začne len tým, že bude viac chodiť miesto jazdy autom, alebo jednoducho len jesť pravidelne v rovnakom čase.

 

"Na nových návykoch je najlepšie to, že sa hodia a zapadnú do bežného života každého jednotlivca, stačí si len vybrať to, čo každému bude sedieť. Nejde o žiadny vopred daný diétny plán alebo cvičebný program, ktorý by sa musel striktne dodržiavať," opisuje autorka štúdie Gina Cleová pre Woman's Health.

 

Ako si tvoríme návyky

 

Čo sa týka formovania nových návykov, doba, počas ktorej ich "výučba" trvá, sa značne líši tak u každého jednotlivca, ako aj podľa závažnosti toho, čo chce zmeniť - v priemere taká zmena trvá 66 dní, rovnako tak sa ale môže pohybovať v rozmedzí 18 až 254 dní.

 

Ako sa zbaviť závislosti na cukre? Pomôže mesačný detox



reklama


Zdroj: netky BL

Foto:  Pixabay



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok