5 masívnych rekonštrukcií dopravnej infraštruktúry v Rusku

NETKY.SK • 15 November 2019, 20:50 • 2 min
5 masívnych rekonštrukcií dopravnej infraštruktúry v Rusku

Ruská vláda realizuje šesťročný plán modernizácie za 6,3 bilióna rubľov, aby do roku 2024 prerobila diaľnice, letiská, železnice, prístavy a ďalšie dopravné infraštruktúry krajiny.

slovakia

left justify in out

Komplexný plán je zameraný na zlepšenie prepojenia ruských regiónov, ako aj na rozvoj strategických trás vrátane dopravného koridoru Európa - západ Čína a trasy Severného mora.

 

Plán vychádza z ambicióznych domácich cieľov prezidenta Vladimira Putina načrtnutých po jeho inaugurácii v máji minulého roka. Na základe prezidentského dekrétu bol minulý rok v lete založený 3,5 biliónový rubľový investičný fond na financovanie približne 170 stavebných a iných projektov od roku 2019 do roku 2024, informoval The Moscow Times.

 

Bloombergský publicista Leonid Bershidsky argumentoval tým, že plán infraštruktúry môže zanedbávať zaostalé regióny, ktoré Kremeľ považuje za “sociálnu zodpovednosť“. Ekonómovia, ktorých oslovil The Christian Science Monitor, uviedli, že plány revitalizácie sú zamerané na podporu exportného potenciálu veľkých podnikov a sú zle vybavené na budúci ekonomický rozvoj.

 

Moskva-Nižný Novgorod alebo Moskva- St. Petersburg, vysokorýchlostná železnica

 

Premiér Dmitrij Medvedev podpísal projekt vysokorýchlostnej železnice na prepravu cestujúcich na viac ako 400 kilometrov z ruského hlavného mesta do Nižného Novgorodu asi za dve hodiny, informoval Interfax v marci.

 

V apríli obchodný denník Vedomosti informoval, že Putin uprednostňuje plán na vybudovanie vysokorýchlostnej trate z Moskvy do jeho rodného mesta Petrohrad.

 

 

Putin súhlasil so žiadosťami o zmenu trasy, ktorú predložil úradujúci guvernér Petrohradu Alexander Beglov a generálny riaditeľ ruských železníc Oleg Belozerov. 

 

Podľa ministra hospodárstva Maxim Oreshkin presadzoval výstavbu vysokorýchlostnej železnice do Petrohradu koncom minulého roka. Čas jazdy vlakom by bol rýchlejší ako let a znížil preťaženie letectva.

 

Medzitým sa v tlačovej správe RBC citovali dvaja nemenovaní vládni úradníci, ktorí tvrdia, že ministerstvo financií ponúklo presmerovanie 112 miliárd rubľov z projektu smerom k terminálu prepravy pre plynový gigant Novatek v tvare skvapalneného zemného plynu 25,5 miliárd LNG 2.

 

 

Diaľnica Dzhubga-Soči, nazývaná "najdrahšia cesta Ruska“

 

Diaľnica Dzhubga-Soči bola s revidovanými nákladmi na 1 bilión rubľov navrhnutá tak, aby do roku 2037 znížila prekážky v letnej premávke pozdĺž úseku 170 km medzi dvoma strediskami Čierneho mora.

 

Federálna agentúra pre cestnú dopravu v meste Rosavtodor znížila náklady tým, že zmenšila dĺžku diaľnice zo 119 kilometrov na 80,5 kilometrov. Odhadované náklady na výstavbu úseku s dĺžkou 14,5 kilometra sa pohybujú medzi 156 a 180 miliardami rubľov.

 

 

Očakáva sa, že zákazka bude zadaná gigantu pre dopravnú infraštruktúru Mostotrest, ktorý vlastní Putinov priateľ z detstva Arkady Rotenberg. Spoločnosť, ktorá bola sankcionovaná, sa podieľala na výstavbe mosta v hodnote 3,6 miliárd dolárov spájajúceho pevninské Rusko s priloženým krymským polostrovom.

 

Bovanenkovo-Sabetta, najsevernejšia železnica sveta

 

Očakáva sa, že severná pozdĺžna železnica 2 bude mať dĺžku 170 km a začiatkom roku 2023 spojí pole zemného plynu Bovanenkovo ​​s prístavom Sabetta v ruskej Arktíde.

 

 

Bude sa rozširovať na pôvodnú severnú zemepisnú železnicu s dĺžkou 707 km v autonómnej oblasti Yamal-Nenets, ktorá spája západnú Sibír s arktickým pobrežím.

 

Železnica by prepravovala dodávky do projektov ťažby plynu na polostrove Yamal a Gydan a prepravovala zemný plyn na severnú námornú cestu.

 

Štátne ruské železnice a Gazprom boli vymenované za pravdepodobné spoločnosti, ktoré vdýchnu nový život megaprojektu.

 

Po finančnom audite sa jeho stavebné náklady znížili zo 115 miliárd rubľov na 77 miliárd rubľov.

 

Modernizácia najsevernejšieho ruského letiska

 

Rusko vynaloží 3,6 miliardy rubľov na modernizáciu najsevernejšieho letiska v krajine - Pevek v arktickej oblasti Čukotka - informovala tlačová agentúra RIA s odvolaním sa na ministerstvo dopravy.

 

Očakáva sa, že dráha, budova letiskových terminálov a všetky súvisiace vybavenia budú opravené a obnovené do štyroch rokov, uviedla RIA.

 

 

Čukotka, ktorá leží na ruskom Ďalekom východe, je väčšinou bez cesty a dá sa k nej dostať len letecky. Autonómny región je bohatý na prírodné zdroje vrátane ropy, uhlia a zlata.

 

Ruský plán infraštruktúry obsahuje celkový rozpočet 267,5 miliárd rubľov na rozvoj regionálnych letísk.

 

Nárast obratu v prístave Beringovsky

 

Ďalšou prioritou Čukotky, ktorá je súčasťou plánu infraštruktúry, je prístav Beringovsky, ktorý ročne vyťaží z neďalekej bane Nagornaya vyše 700 000 ton uhlia.

 

 

Podľa ministerstva dopravy sa do roku 2020 plánuje obnova dvoch prístavísk v cene 1,25 miliardy rubľov.

 

Plán výdavkov obsahuje 927 miliárd rubľov s cieľom zvýšiť kombinovanú kapacitu ruských námorných prístavov na 1,3 bilióna metrických ton. Informoval The Moscow Times.

 

1 € = 70.491 RUB



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
barbora lučivjanská

Netky
JAR JE TU O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona