Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
24. júl. 2019Vladimír
BratislavaBratislava 25°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
04.07.2019 18:41 Relax
10 rád, ako sa nespáliť na slnku a dosiahnuť dlhodobé opálenie
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
04.07.2019 18:41 Relax

10 rád, ako sa nespáliť na slnku a dosiahnuť dlhodobé opálenie



Je zrejmé, že spojený vplyv slnka a tepla na našu kožu sa za posledné desaťročia významne zvýšil. Zatiaľ čo v minulom storočí sa u kozmetiky zďaleka najviac skloňovalo slovo výživa dnes je to ochrana.


Na prvom mieste je to predovšetkým ochrana pred UV žiarením. Je pravdepodobné, že jej význam bude v nasledujúcich rokoch ďalej narastať. Stane sa dennou potrebou, a to predovšetkým v jarných a letných mesiacoch.

 

Tajomstvo dlhodobého opálenia kože nie je v rýchlom opálení, ale v postupnom hnednutí kože s vhodným ochranným prípravkom.

 

 

1. Vyberte si správny denný krém

Každý denný krém pre jar a leto by mal mať UV filter. 

 

2. Používajte prípravky s UV filtrami
Všetky schválené UV filtre v kozmetike v EÚ sú bezpečné pre zdravie človeka.

 

3. Chráňte sa, aj keď sa neopaľuje
Bežná denná ochrana, bez klasického opaľovaniea, postačí v úrovni SPF 8 až 10 a to aj v jesennom a zimnom období. 

 

4. Do mora si vezmite so sebou prípravok s ochranou SPF 30
Pri cielenom opaľovaní začíname v našich podmienkach najmenej s ochranou SPF 20 a pri mori so SPF 30.

 

5. Deti nevystavujte opaľovaniu
Deti by sa zámerne nemali opaľovať. Detská pokožka napriek tomu rýchlejšie hnedne, a to aj v tieni. Chránime ju ochranou SPF 50 a 50+, neskôr 30.

 

6. Naneste na pokožku správne množstvo prípravku pri opaľovaní
Odporúčané množstvo pre ochranu pokožky celého tela dospelého človeka s hmotnosťou 70 kg je 32 g prípravku pri opaľovaní. Pri týždennom pobyte pri mori počítajte so spotrebou 500 ml na dospelú osobu a 250 ml u malých detí.

 

7. Po kúpaní naneste opäť opaľovací prípravok
Vodeodolné prípravky sa zmývajú menej, avšak aj u nich je vhodné doplniť po kúpeli novú ochrannú vrstvu približne 1/3 pôvodného množstva.

 

8. Nechcite hnedú pokožku po krátkodobom opaľovaní
Pokožka dobre chránená UV ochranným prípravkom bude postupne hnednúť, aj keď pred hnednutím viditeľne nezačervená.

 

9. Pokožka pri opaľovaní nesmie sčervenať
Pri opaľovaní by pokožka nemala sčervenať. Ak sa tak stane, je to známkou nedostatočnej UV ochrany alebo príliš dlhej doby pobytu na slnku.

 

10. Pozor na alergie
Ak vás trápia alergie akéhokoľvek druhu, vyberte si UV ochranné prípravky bez parfumu a fyzikálnych UV filtrov, akými je oxid titaničitý alebo zinočnatý, a výber prípravku konzultujte s odborníkom.



reklama


Zdroj: netky BL

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok