BRATISLAVA - Hustota obchodných centier je v Bratislave vyššia než v iných mestách regiónu.
"Na 1000 obyvateľov pripadá približne 750 m2 podlahovej plochy. V porovnaní s Európou je Bratislava pred Prahou, Kyjevom, Záhrebom aj Viedňou, kde sa čísla pohybujú zhruba na 550 až 600 m2," povedal na dnešnej konferencii Stavebného fóra v Bratislave Andrej Mardiak z poradenskej spoločnosti v oblasti realít Colliers International.
Podľa neho je hlavné mesto SR špecifické v tom, že ľudia tam dochádzajú za prácou, pričom ľudia, ktorí žijú na západnom Slovensku, sú vo všeobecnosti zvyknutí tu nakupovať. "Potenciál je tam dosť vysoký," podotkol Mardiak. Ako dodal, v hlavom meste sa "uživí" aj posledný nákupný projekt od spoločnosti Penta Investments s názvom Bory Mall. Ten sa pre niekoľkými rokmi začal plánovať v blízkosti bratislavskej mestskej časti Lamač, pričom v súčasnosti už prebieha samotná výstavba. "Vždy budú fungovať shopping parky, ktoré sú v blízkosti diaľničného obchvatu, respektíve diaľnice," dodal.
Aj podľa Petra Kyselu zo spoločnosti Arch.Design Slovakia majú nové obchodné centrá šancu na úspech najmä v okolí diaľničných ťahov. "Dôkazom je napríklad obchodné centrum Olympia, ktoré sme projektovali v Brne," skonštatoval Kysela. Priestor pre úspech majú podľa neho aj malé obchodné projekty na sídliskách väčších miest, pričom uspieť by mohli aj obchodné centrá s kvalitnými mixom nájomcov, ktoré dokážu fungovať na úkor iných projektov a pritiahnuť ich zákazníkov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies