BRATISLAVA - Slovenskí zákazníci omnoho viac preferujú domáce e-shopy pred zahraničnými. Viac ako polovica respondentov v prieskume spoločnosti Mediaresearch Slovakia uviedla, že v zahraničných internetových obchodoch nenakupuje nikdy. Prieskum sa uskutočnil na reprezentatívnej vzorke 1025 respondentov Slovenského národného panelu.
V zahraničných online obchodoch nakúpilo menej než štvrtinu nákupov 33 percent respondentov a polovicu všetkých nákupov za ostatných 12 mesiacov uskutočnilo v zahraničných e-shopoch len sedem percent Slovákov. Štyri percentá zákazníkov nakupovali za ostatný rok výhradne v zahraničných internetových obchodoch. Medzi najobľúbenejšie nakupované produkty patria oblečenie a obuv. Nakupovanie na internete je medzi slovenskou populáciu obľúbené, 42 percent respondentov zrealizovalo za ostatný rok na internete päť a viac nákupov. Štyri nákupy zrealizovalo 11 percent zákazníkov a tri nákupy 14 percent zákazníkov.
Agentúru SITA informovala Pavla Chlebounová zo spoločnosti Mediaresearch Slovakia.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies