BRATISLAVA - Na základe žiadosti bankovej ombudsmanky prijalo zhromaždenie členov Slovenskej bankovej asociácie úpravu Etického kódexu v oblasti ochrany spotrebiteľa. Etický kódex sa rozšíri v oblasti informovania klientov o omeškaní splácania úveru, najmä pred pristúpením banky k zosplatneniu celého záväzku. Informovala o tom banková asociácia.
Od 1. januára 2014 budú banky písomne informovať klienta, spoludlžníkov a spoluručiteľa v prípadoch, že nastane omeškanie splácania úveru alebo predčasnej splatnosti úveru na poslednej známej adrese. Iniciátorom úpravy riešenia boli situácie, kedy sa napr. ručiteľ záväzku o nesplácaní dlžníkovho záväzku dozvedel až po zosplatnení celého záväzku a jeho následnom vymáhaní. Nové ustanovenie sa bude vzťahovať na všetky poskytnuté úvery, aj tie poskytnuté pred účinnosťou tohto ustanovenia. Z tohto dôvodu je účinnosť posunutá až na 1. januára 2014.
Zhromaždenie členov bankovej asociácie zároveň zvolilo staronové vedenie asociácie. Absolútnu dôveru získal prezident SBA Igor Vida, ktorého podporili všetci zúčastnení členovia.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies