Dominancia Mercedesu v tejto sezóne F1 je priam neuveriteľná

NETKY.SK • 24 Jún 2019, 18:41 • 2 min
Dominancia Mercedesu v tejto sezóne F1 je priam neuveriteľná

BRATISLAVA – Veľká cena Francúzska sa vrátila do kalendára F1 len minulý rok. V tejto sezóne štartujú v poli dvaja Francúzi (Grosjean, Gasly) a jeden Monačan (Leclerc), o ktorom môžeme povedať, že po Monaku je toto v podstate jeho druhý domáci závod.

Otvoriť časovú os

slovakia

left justify in out

Vo Francúzsku sa pritom preteká s prestávkou už dlhé roky. Pamätníci si možno ešte zaspomínajú na legendárnu trať Magny-Cours, ktorá bola súčasťou F1 v rokoch 1991-2008. Pre zlú finančnú situáciu sa kráľovná motoršportu musela z krajiny "galského kohúta" odsťahovať.

 

 

Vrátila sa však sem minulý rok, a to na staronový okruh Paula Ricarda, predchodcu Magny Cours, na ktorom sa konali závody v sezónach 1986 – 1990. Okruh prešiel samozrejme úpravami, najmä čo sa týka bezpečnosti. Okrem iného sa trať oproti minulosti aj predĺžila. Okruh Paula Ricarda je špecifický svojimi bočnými pruhmi po okrajoch trate, keďže tento priestor sa predtým používal ako letisko a parkovisko. Neslúžia však len na okrasu. Vďaka svojmu drsnému povrchu monopost pri výjazde mimo trate spomaľujú. Dá sa teda hovoriť o bezpečnostnom prvku. Štrk či trávu popri ceste by ste tu hľadali len márne. Bariéry sa nachádzajú len pri štarte, oddeľujú pit lane od trate. Série rýchlych zákrut však spôsobujú veľké opotrebovávanie pneumatík.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#Repost @f1.stories with @make_repost ・・・ A view from the Paul Ricard circuit, in Le Castellet (France). . Officially named "Paul Ricard High Tech Test Track", the circuit returned to be the F1 home in France in 2018, after 28 years. The last race was in 1990. Between 1991 and 2008, the French GP was held at Magny-Cours. . Located in the Provence region, less than 190km from Monaco, Paul Ricard hosts several events throughout the year, being considered one of France's best circuits. Its versatility attracts formula races, touring, trucks, bikes and even athletics. There are 167 track configurations, according to the managers. . Another striking feature of Paul Ricard are the blue and red stripes, alluding to the French flag. Some F1 drivers complained of visual confusion in the 2018 event, noting that Formula 1 cars are the lowest (and fastest) to race there. . But it's a beautiful view, isn't it? . 🇧🇷🇧🇷Vista aérea do circuito de Paul Ricard, em Le Castellet, França. . Oficialmente chamado "Paul Ricard High Tech Test Track", o circuito voltou a ser a casa da F1 na França em 2018, depois de 28 anos. A última corrida em Paul Ricard havia sido em 1990. Entre 1991 e 2008, o GP da França foi realizado em Magny-Cours. . Localizado na região da Provença, a menos de 190km de Mônaco, Paul Ricard recebe diversos eventos ao longo do ano, sendo considerado um dos melhores circuitos da França. Sua versatilidade atrai corridas de fórmula, GT, caminhões, bicicletas e até atletismo. No circuito, há 167 possibilidades de traçados diferentes, segundo os administradores. . Outra característica marcante da pista são as listras azuis e vermelhas, em alusão às cores da bandeira francesa. Alguns pilotos de F1 reclamaram de confusão visual na prova de 2018, lembrando que os carros de Fórmula 1 são os mais baixos (e rápidos) a correrem por lá. . Mas a vista é belíssima, não? . #PaulRicard #PaulRicardHighTechTestTrack #LeCastellet #Provence #CircuitPaulRicard #PaulRicardCircuit #Formula1 #France #França #FrenchGP #MagnyCours #FormulaOne #F1 #F1Stories

Príspevok, ktorý zdieľa F1 Stories (@f1.stories),

 

Keďže sa jedná o rýchly okruh, nikoho neprekvapila totálna dominancia Mercedesu v celej kvalifikácii. Ferrari síce prinieslo do Francúzska nové komponenty pre Vettela, avšak táto sezóna je pre nich akoby zakliata. Vettel vo svojom rýchlom kole, počas poslednej časti kvalifikácie, vyšiel mimo trate všetkými štyrmi kolesami, čo znamenalo, že sa mu celý meraný čas zrušil. V poslednom meranom čase sa mu však podarilo dosiahnuť len siedmy čas. Ferrari zachránil aspoň jeho kolega Leclerc, ktorý sa na štartovací rošt postavil na tretie miesto za oba Mercedesy.

 

img

 

Úvod pretekov prebehol pomerne pokojne. Náznaky šancí na predbehnutie boli od začiatku, no nikto nechcel veľmi riskovať a jazdci si nechávali na trati dostatok miesta. Mercedes od samého začiatku udával tempo závodu. Ani Leclercovo Ferrari sa nedokázalo "strieborným šípom" priblížiť. Vettel, ktorý štartoval až zo siedmeho miesta sa musel postupne prepracovávať dopredu. Podarilo sa mu predbehnúť oba McLareny, no viac zo svojho Ferrari vytlačiť nevedel.

 

img

 

Záver bol narušený  ochranným pilierom, ktorý sa na trati objavil po zlom prejazde šikany niektorého z jazdcov. Bolo spustené virtuálne safety car, vďaka ktorému sa na trati odohral súboj hneď 4 monopostov. Norrisovi sa v druhej polke pretekov poškodila hydraulika a výrazne spomalil. Safety car jeho prenasledovateľom ešte výraznejšie pomohlo. Riciardovi sa však podarilo nakoniec Norrisa predbehnúť, no ten bol z trate vytlačený a prišiel hneď o 4 priečky. Na nasledujúcej rovinke sa navyše odohral ďalší súboj medzi Räikkönenom a Riciardom, ktorý Fína predbehol tak, 6e sa ocitol v3etkými kolesami mimo trate. Za tieto dva incidenty dostal Austrálčan  po pretekoch dodatočný trest. Vedenie pretekov oba súboje vyhodnotilo ako nedovolené a naparilo Riciardovi dva 5-sekundové tresty.

 

 

Hamilton však grand-slam cez víkend nezaznamenal, pretože najrýchlejšie kolo pretekov, a teda aj jeden bod navyše si pre seba uchmatol piaty Sebastian Vettel. Po Mercedesoch prišiel do cieľa len tesne Leclerc, ktorý sa ku koncu dotiahol na Bottasa na rozdiel necelej sekundy. Štvrtý skončil Max Verstappen na Red Bulle. Jeho kolega Gasly na totožnom monoposte sa umiestnil na nebodovanom 11. mieste. Dominancia Mercedesu je v tejto sezóne priam alarmujúca. FIA už preto rozmýšľa o zavedení nových pravidiel, ktoré by mali priniesť väčšiu vyrovnanosť všetkých tímov.

 

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
lukas cief
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies