BRATISLAVA – Druhá etapa výstavby električkovej trate by sa mala spustiť čo najskôr, aby ju stihli dokončiť do roku 2030. V opačnom prípade sa hlavné mesto môže rozlúčiť so 100-miliónovou dotáciou od EÚ na jej vybudovanie.
Výstavba druhej etapy električkovej trate by mala byť hotová do roku 2023, ak nechce bratislavský magistrát prísť o 100-miliónov eur z peňazí EÚ. Koncom roka 2023 sa totiž končí programové obdobie, kedy na výstavbu môžu použiť tieto peniaze. Problém je však v tom, že do dnešného dňa neboli spustené práce.
Viackrát avizovaný termín začatia bol vždy preložený. Primátor mesta Bratislavy Ivo Nesrovnal si už ani netrúfa odhadnúť, kedy sa s prácami začne. "Hovoriť, tento mesiac sa malo začať a nestíha sa, je nesprávne. Mesto robí všetko čo má, len sú procesy, ktoré nevie ovplyvniť," povedal primátor Nesrovnal.
Projekt zablokovali Petržalčania, ktorý nesúhlasili s výstavbou štvorprúdovej cesty, ktorá bola súčasťou projektu. Súčasné vedenie vyhovelo požiadavkám verejnosti a štvorprúdovú cestu vylúčilo. "To však vyvolalo potrebu ďalšieho posúdenia toho zámeru z hľadiska dopadov na životné prostredie a ministerstvo dopravy si vyžiadalo opätovné posúdenie celého projektu," podotkol Nesrovnal.
Ďalší problém, ktorý natiahol čas a oddialil výstavbu bolo namietanie Krajského dopravného inšpektorátu pre križovatku Betliarska – Lietavská, či odvolanie jedného obyvateľa. "Tieto tri aspekty dohromady mesto pripravili o rok a sedem mesiacov," vysvetlil primátor. Magistrát momentálne pripravuje dokumentáciu pre územné rozhodnutie a stavebné povolenie, ktoré musí schváliť ministerstvo dopravy.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies