KALIFORNIA – Zakladateľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg, predstavil zmeny na tento rok. Keďže minulý rok nehodnotí pozitívne, rozhodol sa sústrediť na ochranu užívateľov.
Zuckerberg si dal novoročné predsavzatie a tento rok sa chce zamerať na ochranu používateľov sociálnej siete, minimalizovať zásahy národných štátov či politických elít, ktoré si na sociálnej sieti robili propagandu. Chce, aby sa ľudia na sociálnej sieti opäť cítili dobre a čas, ktorí tam strávia vnímali pozitívne.
„Osobnou výzvou pre rok 2018 je zamerať sa na stanovenie týchto dôležitých otázok,“ napísal na svojom konte. Zuckerbergovým cieľom je aj zlepšiť obsah na sociálnej sieti a zamedziť šíreniu nepravdivých informácií. Mladý šéf FB si veľmi dobre uvedomuje, že v spoločnosti nedokážu eliminovať všetky neprijateľné obsahy a nenávistné prejavy, no energia zamestnancov sa bude v tomto roku sústreďovať najmä na túto problematiku.
"V deväťdesiatych a dvadsiatych rokoch väčšina ľudí verila, že technológia bude decentralizujúcou silou," napísal Zuckerberg. "Dnes však veľa ľudí stratilo dôveru v tento sľub. S nárastom malého počtu veľkých technologických spoločností a vládami využívajúcimi technológiu na sledovanie svojich občanov, mnohí ľudia v súčasnosti veria, že technológia práve naopak moc centralizuje než ju decentralizuje," doplnil šéf sociálnej siete.
Spoločnosť, rovnako ako Google a Twitter, čelila sérii kongresových vypočutí, ktoré mali dosvedčiť ruský zásah do prezidentských volieb v USA a Facebook bol povinný odovzdať niekoľko tisíc relácií spojených s Ruskom. Ďalším problémom je odstránenie prejavov nenávisti vyslaných do siete.
Nový zákon v Nemecku napríklad zaväzuje sociálne siete odstrániť prejavy nenávisti z internetu, inak budú pokutované astronomickými čiastkami.
V decembri 2016 sa objavili nástroje umožňujúce používateľom hlásiť správy, o ktorých sa domnievali, že sú falošné a spolupracovali s nezávislými organizáciami na kontrolu faktov, ako napríklad Snopes a PolitiFact, ktorí neskôr tvrdili, že ich práca bola využitá na zlepšenie imidžu Facebooku. Sociálna sieť za minulý rok zaznamenala čistý príjem vo výške 16-miliárd USD, teda 14,2-miliardy EUR.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies