Železnice SR zrušili tender na prenájom rušňov na dva roky

NETKY.SK • 16 Máj 2016, 12:42 • 2 min
Železnice SR zrušili tender na prenájom rušňov na dva roky

BRATISLAVA - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zrušili verejnú súťaž na prenájom hnacích dráhových vozidiel (HDV) s obsluhou na dvadsaťštyri mesiacov za predpokladanú cenu 850 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (1,02 mil. eur vrátane dane).

slovakia

left justify in out

Štátny správca železničnej infraštruktúry to zdôvodnil podstatnou zmenou okolností vyhláseného tendra, ktoré v tom čase nemohol predvídať ani upraviť pravidlá v súťažných podkladoch pre ďalší postup pri výbere zmluvného partnera.
"Uzavretím zmluvného vzťahu za daných okolností v nadväznosti na podmienky zákazky uvedené v súťažných podkladoch, by nebol predmet zákazky realizovaný v rozsahu, ktorý je nevyhnutný pre splnenie povinností obstarávateľa zabezpečiť bezpečnosť dopravnej cesty a tým aj bezpečnosť cestujúcej verejnosti," oznámili ŽSR.


Verejná súťaž na prenájom lokomotív bola vyhlásená v januári tohto roka, lehota na predkladanie ponúk bola 14. marca. Rozhodovať mala ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe piatich kritérií. Záujemcovia mali preukázať, že v rokoch 2013 až 2015 poskytli uvedené služby v celkovej sume minimálne 850 tis. eur bez dane.


Železnice využívajú hnacie dráhové vozidlá pri správe a údržbe železničnej infraštruktúry, jej stavieb, objektov a zariadení pre zachovanie bezpečnosti dráhy a dopravy na dráhe. Chceli si ich prenajať najmä pre zabezpečenie diagnostických a údržbových činností potrebných pre prevádzkyschopnosť infraštruktúry, a to individuálne na základe prevádzkových potrieb jednotlivých údržbárskych stredísk na časovo ohraničené obdobie.


"ŽSR majú v súčasnosti v majetku 21 hnacích dráhových vozidiel. Z toho je deväť lokotraktorov, ktoré slúžia hlavne na obslužné činnosti na údržbárskych strediskách, jedenásť rušňov pre dopravné výkony a jeden motorový vozeň pre zabezpečenie diagnostických činností," informovala agentúru SITA hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Osem lokotraktorov je z rokov 1958, 1959, 1962, 1967 a 1971, jeden z roku 2013. Dva rušne boli vyrobené v rokoch 1971 a 1972, osem v rokoch 1985, 1988 a 1989 a jeden v roku 2014. Motorový vozeň je z roku 1967.


Železnice vynaložili na opravu a udržiavanie hnacích dráhových vozidiel v rokoch 2011 až 2015 spolu 741,53 tis. eur. Z toho najviac v roku 2011 - 321,24 tis. eur, vlani to bolo 152,84 tis. eur. "Opravy HDV sú vykonávané na základe diagnostiky," uviedla Pavliková. "ŽSR za posledných päť rokov zakúpili dva kusy hnacích dráhových vozidiel v celkovej hodnote 84 550 eur bez DPH," priblížila hovorkyňa. Jedno modernizované vozidlo kúpili v roku 2013 od dodávateľa CZ LOKO za 70,85 tis. eur a jedno nové v roku 2014 od United Industries, a. s. za 13,7 tis. eur bez dane.
Podnik si podľa potreby prenajíma hnacie dráhové vozidlá od osobného dopravcu Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. na základe zmluvy z roku 2011 v objeme 180 tis. eur. A to pre dopravné výkony na tratiach Tatranských elektrických železníc a Ozubnicovej železnice Štrba - Štrbské Pleso.


Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.
 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies