FRANKFURT - Predaje nemeckej automobilky BMW vo februári v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka posilnili o 7,9 %. Výrobca áut v druhom mesiaci predal takmer 164 tis. automobilov značky BMW, Mini a Rolls-Royce.
Najpredávanejšia značka bola BMW, ktorej predaj vzrástol o 9,1 % na vyše 143 tis. automobilov. "Zostávame optimistickí, že v priebehu roka budeme naďalej dosahovať stabilný rast tržieb," oznámil člen správnej rady BMW AG zodpovedný za predaj a marketing Ian Robertson.
Konkurenčnej automobilke Volkswagen sa darilo menej. Celkový predaj značky VW sa vo februári zmenšil o 4,7 % na 394 tis. predaných áut. Dôvodom poklesu je slabší dopyt v USA, v Južnej Amerike a v ázijsko-tichomorskom regióne. Dopyt na najväčšom čínskom trhu oslabil o 3 %, zatiaľ čo predaje v USA sa pre emisný škandál automobilky prepadli o 13,2 %. V Európe však predaje posilnili, a to o 3,7 %.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies