BRATISLAVA - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejnú súťaž na dodanie projektu a výstavbu Terminálu intermodálnej prepravy (TIP) Lužianky. Predpokladaná cena realizácie projektu plánovaného na dvadsaťdva mesiacov je 40,33 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (48,4 mil. eur vrátane dane).
Štátny prevádzkovateľ železničnej infraštruktúry plánuje investíciu financovať z vlastných zdrojov. "Hlavným podnetom pre vybudovanie TIP Lužianky je zámer výstavby siete terminálov intermodálnej dopravy, ako aj výstavba, rozvoj a rozširovanie priemyselného parku v súvislosti so zvyšovaním podielu nákladnej dopravy, pričom je kladený dôraz na ekológiu dopravy a znižovanie skleníkových efektov, s cieľom prepájania priemyselných parkov na železničnú sieť," informovali ŽSR.
Uchádzači môžu predkladať ponuky do 22. februára. Jednou z podmienok je realizácia aspoň jednej zmluvy rovnakého alebo podobného zamerania s nákladmi vyše 20 mil. eur. Budúci dodávateľ má vyhotoviť dokumentáciu pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby, zabezpečiť súvisiace inžinierske činnosti a uskutočniť stavbu vrátane vyhotovenia projektovej dokumentácie skutočného realizovania stavby s opciou na realizáciu diela.
"Dôvodom realizácie projektu je vytvorenie podmienok pre zvýšenie podielu železníc na dopravnom trhu ako ekologicky prijateľnej formy prepravy. Súčasne sa očakáva zvýšenie využitia voľnej kapacity siete ŽSR a aj odľahčenie cestnej siete od súčasných, ako aj očakávaných budúcich prepráv, čím sa prispieva k napĺňaniu cieľov dopravných stratégií," informovala agentúru SITA hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Pri realizácii projektu pripadá do úvahy aj zákaznícky potenciál plánovaného strategického parku pri Nitre, ako aj potenciál ďalších producentov v danej lokalite.
"Terminál bude prevádzkovaný ako verejný, s nediskriminačným a transparentným prístupom k jeho službám pre všetkých zákazníkov za rovnakých podmienok," priblížila Pavliková. Oblasť Leopoldova a jeho okolia je podľa nej dlhodobo v rámci Slovenska vytypovaná ako jedna zo štyroch perspektívnych geografických oblastí pre zabezpečenie obsluhy spádového územia kombinovanou dopravou. "Zároveň každý dopravný projekt je ovplyvňovaný a naviazaný na miesta s koncentráciou výroby a spotreby prepravovaných komodít," dodala hovorkyňa ŽSR.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies