PEKING - Japonská automobilka Honda Motor predala vlani v Číne viac ako 1 milión vozidiel. Prekročila tak svoj cieľ, ktorým bolo zvýšiť odbyt na najväčšom svetovom trhu s autami v roku 2015 na 950.000 kusov. Informovala o tom agentúra Reuters.
Presné čísla zverejní Honda v piatok 8. januára. Japonské automobilky však na čínskom trhu stále zaostávajú za svojimi rivalmi ako sú americké koncerny General Motors a Ford, alebo nemecký Volkswagen. Dôvodom je "periodický návrat" protijaponských nálad v Číne.
Ale Honda aj najväčšia svetová automobilka Toyota zaznamenali vlani oživenie predaja v Číne vďaka zvýšenému dopytu po športovo-úžitkových vozidlách (SUV) aj zlepšeniu vzťahov medzi Pekingom a Tokiom.
Obe firmy zaznamenali za 11 mesiacov do konca novembra 2015 dvojciferný nárast odbytu v Číne. A tak očakávajú veľmi dobrý výsledok aj za celý rok 2015, čo kontrastuje s celkovým vývojom predaja áut v Číne, ktorý v minulom roku stúpol odhadom o 3 %.
Honda v snahe udržať si túto dynamiku plánuje uviesť v nasledujúcich troch rokoch na trh 15 nových alebo inovovaných modelov, pričom osem z nich dodá špeciálne na čínsky trh. Jedným z nich bude nový a cenovo dostupný SUV model.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies