Prieskum: Medzi rádiami a TV vedú Expres a Markíza, darí sa i RTVS

NETKY.SK • 17 August 2015, 14:12 • 2 min
Prieskum: Medzi rádiami a TV vedú Expres a Markíza, darí sa i RTVS

BRATISLAVA - Najpočúvanejším rádiom je Rádio Expres nasledované verejnoprávnym Rádiom Slovensko.

slovakia

left justify in out

Najviac divákov má Televízia Markíza, vyplýva to zo základných výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle - TGI (MML-TGI) spoločnosti MEDIAN SK v 1. a 2. kvartáli 2015. Podľa prieskumu dosiahlo Rádio Expres prvé miesto s počúvanosťou 20 percent, druhú priečku obsadil prvý okruh Slovenského rozhlasu (SRo) - RTVS Rádio Slovensko s počúvanosťou 18% a tretie je Fun rádio s 11-percentnou počúvanosťou. Nasledujú Rádio Jemné (8%), Rádio Europa 2 a regionálne rádio SRo - RTVS Rádio Regina (zhodne 7%).

 

Poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvára verejnoprávne Rádio_FM s tromi percentami. Slovenský rozhlas (SRo, RTVS) so svojimi piatimi okruhmi dosiahol v parametri "počúval včera" 26%. Rozhlasová sieť Radio Group dosiahla počúvanosť 21% a sieť Radio Services 10%. Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavuje 68%. Výsledky Národného prieskumu MML - TGI poskytla agentúre SITA Linda Kleinertová zo spoločnosti MEDIAN SK. Prieskum uskutočnil MEDIAN SK od 5. januára do 21. júna tohto roka na vzorke 4 385 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov.
Aspoň raz za posledný týždeň počúvalo rádio 92% respondentov prieskumu. Zo sledovaných rádií bolo aj v tomto parametri najviac počúvaným Rádio Expres (36%), nasledované Rádiom Slovensko (32%) a Fun rádiom s 25%. Aspoň raz za týždeň počúva 17% populácie Rádio Jemné a 16% Rádio Europa 2. Na šiestom mieste je Rádio Regina so 14% a sedmičku najpočúvanejších uzatvára Rádio_FM so 7%. Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi piatimi okruhmi dosiahol v parametri "počúval posledný týždeň" 44%. Rozhlasová sieť Radio Group dosiahla počúvanosť 40% a sieť Radio Services 21%.


Za 1. a 2. kvartál 2015 vedú v podiele na trhu (share) medzi rádiami Rádio Expres s 23-percentným a Rádio Slovensko s 22-percentným podielom na trhu. S 13-percentným podielom sa na trhu pohybuje Fun rádio, 10-percentný podiel má Rádio Jemné, za ktorým je s deväťpercentným podielom na trhu Rádio Regina. Rádio Europa 2 dosiahlo 8% a Rádio Anténa Rock 2% share. Ostatné rozhlasové stanice držia spolu 12-percentný podiel z trhu.


Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 88 percent. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza - 53%. Sledovanosť na úrovni 32% zaznamenala TV Joj, za ňou sa umiestnila Jednotka s 25%. Markíza Group dosiahla v parametri "sledoval(a) včera" 56% sledovanosť. Televízna skupina JOJ GROUP dosiahla sledovanosť 34% a Slovenská televízia (Jednotka, Dvojka RTVS) 26%. Zo slovenských televíznych staníc vedie v podiele na trhu (share) za 1. a 2. kvartál 2015 s 37% TV Markíza. TV JOJ má share 21% a za ňou sa so 16-percentným podielom na trhu umiestnila Jednotka.


Prieskum MML - TGI z elektronických médií sledoval 50 rozhlasových staníc a 57 televíznych staníc.
 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies