BRATISLAVA - Zlomená lavička, vylomený kôš v parku či čierna skládka, aj na takéto podnety bude od februára slúžiť nová zelená linka v bratislavskej Rači. Linka bude fungovať nonstop, podnety zo svojho okolia budú môcť Račania hlásiť telefonicky či e-mailom.
Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa račianskeho starostu Eva Miklánková.
Zničené lavičky, koše, dopravné značky či iné podnety budú môcť Račania nahlásiť na telefónnom čísle 02/32199288. Na linke bude fungovať nonstop odkazovač, kde ľudia zanechajú podnet spolu so svojimi kontaktnými údajmi. Podnet bude možné ohlásiť aj e-mailom na zelenalinka@raca.sk. Do dvoch pracovných dní dostane nahlasovateľ odpoveď s opisom problému a predpokladaným termínom nápravy. Račiansky úrad upozorňuje, že nová zelená linka bude v prvom rade slúžiť na riešenie jednorazových problémov v okolí, ktoré spôsobili napríklad vandali. „Zelená linka by nemala byť využívaná na sťažnosti typu neodhrnuté cesty alebo nepokosená tráva, pretože v týchto veciach dodržujeme stanovený harmonogram prác a riešime situáciu podľa jej naliehavosti,“ priblížil starosta Rače Peter Pilinský.
Nová zelená linka je tak ďalším komunikačným prostriedkom medzi obyvateľmi a mestskou časťou. Račania už môžu úrad kontaktovať cez kontaktný formulár, Rača komunikuje aj cez sociálnu sieť. Starosta Rače však pripúšťa, že nie vždy sa dá odpovedať či riešiť problém tak rýchlo, ako by ľudia chceli. „Najmä v prípadoch zisťovania skutočnosti na iných štátnych či súkromných inštitúciách,“ uzavrel Pilinský s tým, že výhodou novej zelenej linky bude práve jej rýchlosť.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies