BUDAPEŠŤ - Maďarská vláda navrhla zvýšiť najvyššiu sadzbu dane z reklamy zo 40 na 50 percent, oznámil dnes v Budapešti zástupca štátneho tajomníka ministerstva hospodárstva zodpovedný za dane Zoltán Pankucsi. Podľa internetového vydania denníka Népszabadság programový riaditeľ komerčnej televízie RTL Klub Péter Kolosi vyhlásil, že ide o ďalší útok vlády Viktora Orbána na slobodu tlače.
Najvyšší kľúč z reklamy bol doposiaľ na základe dosiahnutých príjmov uplatňovaný práve iba v prípade najväčšej komerčnej televízie RTL Klub, ktorá od zavedenia dane z reklamy veľmi ostro kritizuje činnosť maďarskej vlády.
Podľa Kolosiho chce kabinet týmto krokom znemožniť RTL Klub a znamená to aj ďalší útok na slobodu tlače v Maďarsku.
Parlament 11. júna schválil v zrýchlenom konaní vládny návrh zákona na zavedenie zdanenia príjmov médií z reklamy. V zmysle prijatej právnej normy mediálne podniky, vydavateľstvá, prevádzkovatelia reklamných nosičov na otvorených priestranstvách a tí, ktorí zverejňujú reklamy na internete, budú musieť platiť daň z príjmov z reklamy, ale aj z nákladov na vlastnú reklamu.
Kľúč zdanenia je závislý od výšky príjmov z reklamy, pričom zaviedli celkom päť sadzieb. Pri príjme do 500 miliónov forintov (1,65 milióna eur) je nulová sadzba. Najvyššia sadzba je pri príjme nad 20 miliárd forintov (66 miliónov eur), pri ktorej muselo médium zaplatiť doposiaľ až 40-percentnú daň. Príjmy nad 20 miliárd forintov ročne dosiahla jedine televízia RTL Klub.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies