BERLÍN - Nemecký výrobca luxusných vozidiel Audi predal v septembri menej áut ako jeho konkurent Mercedes-Benz, a to prvýkrát v tomto roku. To je ďalší zo signálov, ktoré poukazujú na rastúcu rivalitu na trhu s luxusnými autami. Informovala o tom agentúra Reuters.
Automobilka Audi, ktorá je dcérskou firmou koncernu Volkswagen, dosiahla v septembri nárast predaja medziročne o 6 % na 159.950 vozidiel.
Konkurenčná automobilka Mercedes-Benz však zaznamenala v sledovanom mesiaci ešte lepšie výsledky, a to medziročný nárast globálneho odbytu o 14 % na 162.746 vozidiel. To bol najlepší mesačný výsledok firmy v jej 88-ročnej histórii, za ktorý vďačí uvedeniu nových modelov na trh a rastúcemu odbytu v Číne.
Audi v roku 2011 predbehla Mercedes-Benz a stala sa druhým najväčším predajcom prémiových modelov po automobilke BMW. Ale jej náskok pred Mercedesom za prvých 9 mesiacov 2014 klesol na 103.494 vozidiel z vlaňajších 118.110 áut.
No zatiaľ čo Mercedes-Benz uviedol tento rok na trh nové a inovované modely, ktoré prilákali klientov do jeho predajní, Audi odložila plánovaný začiatok predaja vylepšených verzií modelov A4 a Q7 SUV na rok 2015.
Podľa odborníkov tak Mercedes bude v nasledujúcich mesiacoch ďalej doháňať Audi vďaka ponuke "čerstvých" modelov.
Audi však potvrdila svoj cieľ, ktorým je zvýšiť odbyt v tomto roku nad hranicu 1,7 milióna vozidiel z vlaňajších 1,58 milióna áut.
Aj Mercedes-Benz chce prekonať svoj vlaňajší rekord, keď predal 1,46 milióna áut, najviac v histórii firmy.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies