BRATISLAVA - Stavebná spoločnosť Váhostav - SK, a.s. stále rokuje so svojimi dodávateľmi o úhrade záväzkov za vykonané ale načas nezaplatené práce.
"S viacerými zo svojich dodávateľov už spoločnosť uzatvorila splátkové kalendáre, s ďalšími firmami rokovania stále neskončili a rokuje sa o úhrade záväzkov," informoval agentúru SITA hovorca Váhostavu Tomáš Halán. Váhostav má problémy s uhrádzaním platieb dodávateľom v dohodnutých termínoch napríklad na stavbe diaľnice D1 Dubná Skala - Turany. Spoločnosť to zdôvodňovala tým, že ide o stratovú stavbu.
Záväzky na tejto stavbe by mala uhrádzať z príjmov za iné stavby, ktoré realizuje. Váhostav je s inými partnermi v združeniach na výstavbu prvého úseku D1 Jánovce - Jablonov, D3 Svrčinovec - Skalité (polovičný profil), D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, D1 Hubová - Ivachnová a R2 Pstruša - Kriváň.
Váhostav minulý týždeň podpísal so štyrmi bankami rámcovú zmluvu zabezpečujúcu prevádzkové financovanie jeho činnosti. "Ide o rámcovú zmluvu, ktorá je uzatvorená na obdobie dvoch rokov. Váhostav - SK bude z týchto zdrojov financovať svoju prevádzkovú činnosť, teda tak existujúce stavby, ako aj nové projekty v nasledujúcom období," uviedol Halán.
Spoločnosť Váhostav - SK, a.s. bola založená vo februári 1993 a so svojím predchodcom má vyše 60-ročnú históriu. Základné imanie firmy je 20 mil. eur. Spoločnosť od roku 1954 do začiatku 90. rokov 20. storočia uskutočňovala najmä vodohospodárske stavby na strednom a hornom toku Váhu. Stavala priehrady a hydroelektrárne, ako napríklad Liptovská Mara a vodné dielo Gabčíkovo. Po transformácii na súkromnú firmu začala budovať diaľničnú infraštruktúru a železničné koridory, vrátane zložitých stavieb mostov a tunelov. Spoločnosť sa zároveň začala orientovať aj na výstavbu priemyselných komplexov, budovanie infraštruktúry priemyselných parkov a ekologické stavby. Zaoberá sa aj výrobou a montážou prefabrikátov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies