BERLÍN – Nemecká automobilka Volkswagen pravdepodobne plánuje uviesť na trh novú značku, ktorá by rozšírila jej portfólio o nové prémiové typy v štýle retro. Skupina Volkswagen by ťažila najmä z popularity jej klasických ľudových vozidiel ako Chrobák či Transporter T1.
Po vzore Mini (skupina BMW) a talianskeho Fiatu chce nemecký Volkswagen vytvoriť vlastnú prémiovú značku, ktorá by ponúkla reinkarnované úspešné typy z histórie automobilky. Hlavným cieľom je nepochybne uspokojiť dopyt v segmente, ktorý je výrazne ziskovejší, ako výroba lacných modelov pre rozvojové trhy. Úspechy Fiatu 500 a Mini Coopera dokazujú, že Volkswagen je na správnej ceste. Navyše, Volkswagen má pozitívne skúsenosti s tromi generáciami typu Beetle (vyrobených viac ako 21 miliónov vozidiel). Ak sa Nemcom podarí atraktívnym spôsobom inovovať legendárneho Chrobáka či Transportera a ponúknuť správnu kombináciu úžitkových a výkonových parametrov, nová značka s patričným názvom Beetle má šancu bodovať.
Smerovanie novej značky naznačujú existujúce štúdie a koncepty s označením VW E-Bugster (2012), VW Beetle Dune (2014) a štúdia retro mikrobusu VW Bulli (2011), ktoré nájdete v našej fotogalérii. Podľa nemeckého magazínu AutoBild by Volkswagen chcel v ponuke mať kupé vychádzajúce z typu Beetle, MPV a dokonca aj SUV. Vznik samostatnej značky s tromi typovými radmi je však reálny najskôr o niekoľko rokov, kedy sa končí životný cyklus aktuálnej generácie VW Beetle.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies