Zlepšiť imunitu vám môžu aj potraviny

NETKY.SK • 23 September 2018, 22:56 • 2 min
Zlepšiť imunitu vám môžu aj potraviny

Keďže žijeme v krajine, kde máme štyri ročné obdobia, mali by sme dbať na potraviny, ktoré posilňujú imunitu. Dôslednejší buďte hlavne ak žijete vo veľkomeste a v neustálom strese, pretože nič neovplyvní vaše zdravie tak ako imunitný systém. Vašu odolnosť samozrejme ovplyvňuje aj genetika a mnoho iných faktorov.

slovakia

left justify in out

Ako ste už iste počuli veľakrát, to čo jete, má silný vplyv na pôsobenie bielych krviniek, ktoré pôsobia v tele ako strážcovia poriadku. Netreba sa vyhýbať ani cvičeniu, či pobyte na čerstvom vzduchu. Všeobecne je známe, že športovci a vegetariáni majú imunitný systém lepší, ale to neznamená, že vy ho nemôžete mať rovnako dobrý.

 

Skúste začať tým, že si vyberiete niektorú z uvedených potravín :

1.     Biely prírodný  jogurt – starý bojovník proti chorobám, ktorý výrazne posilňuje imunitný systém. Len okolo 170g jogurtu denne zabraňuje chrípkam, sennej nádche a zlému tráveniu. Okrem toho na trhu sú aj kozie či ovčie jogurty, ktoré pôsobia na tráviacu sústavu ako balzam, takže vyberie si každý. 

 

2.     Cesnak – okrem toho, že vás ochráni pred upírmi, je to prírodné antibiotikum, má protizápalové, či protiplesňové účinky. Ak dokážete vypiť šťavu z cesnaku, vedzte, že dokáže zastaviť, alebo spomaliť až dvadsať druhov baktérií a okolo šesťdesiat druhov plesní. Táto šťava však nie je pretých, ktorí majú problémy so žalúdkom, či nízkym tlakom. Istý lekár odporúča až 15 strúčikov cesnaku denne. Alternatívou sú prírodné tobolky v lekárni. 

 

3.     Huby shi-take – veľké, hnedé ázijské huby s výraznou chuťou majú v sebe lentinan a ten dokáže s vašou obranyschopnosťou priam divy. Ázijské národy vedia, prečo ich obľubujú. 

 

4.     Ovocie a zelenina bohaté na karotén – nevyhýbajte sa mrkve a špenátu, či už vo forme šalátov, alebo vo forme štiav. Do šťavy však nezabudnite pridať pár kvapiek kvalitného oleja, aby sa všetky vitamíny vstrebali. Karotén zvyšuje imunitnú ochranu proti bakteriálnym a vírovým infekciám. Môžete však siahnuť po akejkoľvek zelenej, alebo červenej zelenine, či ovocí.

 

5.     Potraviny s vysokým obsahom zinku - toto je niečo pre gurmánov, lebo najlepším zdrojom zinku sú ustrice. Keďže nemôžeme jesť neustále ustrice a nie všetci ich máme radi, kvalitné tobolky tiež splnia svoj účel. Nezabudnite, že pokiaľ vášmu telu zinok chýba, váš imunitný systém nemôže pracovať naplno.  

 

Vyhnite sa potravinám, ktoré váš imunitný systém oslabujú:

1.     Živočíšny tuk

2.     Kukuričný a sójový olej

3.     Tučné výrobky z kravského mlieka




twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Gabriela halmova

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies