BRATISLAVA - Kvalitná verejná doprava začína byť podľa Zväzu autobusovej dopravy (ZAD) nevyhnutnosťou, osobné auto nie je riešením na všetko.
Preto bude podľa prezidenta ZAD Petra Sádovského potrebné do verejnej dopravy investovať a vytvárať dobrú ponuku pre obyvateľov Slovenska. "V roku 2018 by sme teda chceli dosiahnuť, aby sa autobusmi, respektíve aj verejnou dopravou celkovo, vozilo viac ľudí," priblížil Sádovský pre TASR.
Okrem toho by bol zväz rád, keby sa v roku 2018 podarilo uskutočniť zmenu vo vekových hraniciach pre vodičské preukazy na nákladné autá a autobusy. V súčasnosti je totiž minimálny vek pre vodičov kamiónov od 21 rokov a pre vodičov autobusov od 24 rokov.
Dopravcovia by tieto hranice chceli vrátiť na úroveň, ktorá platila aj v minulosti. A teda, že pre nákladnú dopravu to bolo 18 rokov a pre autobusovú 21 rokov vo vnútroštátnej doprave. Predstava dopravcov je taká, že na povolanie vodič by sa po novom študenti pripravovali už počas strednej školy, po dovŕšení 18 rokov by získali vodičské oprávnenie a určitú prax a po škole by mohli postupne začať pracovať.
"Aby zo stredných škôl začali vychádzať mladí, perspektívni, šikovní a slušní vodiči," uviedol Sádovský. O takejto zmene zákona sa hovorilo už v roku 2017, ale nepresadila sa. Rezort vnútra však už avizoval, že takúto úpravu navrhne v roku 2018.
Celkovo pritom Sádovský rok 2017 hodnotí z pohľadu autobusovej dopravy ako rok, keď sa podarilo viacero zmien. "Významným príspevkom k lepšej dopravnej infraštruktúre sú dve nové autobusové stanice, v Bratislave a Banskej Bystrici," opísal.
Vo viacerých regiónoch s cestami plnými áut sa pritom podľa neho začína vážne uvažovať o zásadných opatreniach v prospech verejnej dopravy. "Dokonca aj sami vodiči áut častejšie ako predtým uvažujú o cestovaní verejnou dopravou," dodal Sádovský.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies