ZSSK Cargo by mala tento rok vnútroštátne prepraviť 800.000 ton dreva

NETKY.SK • 9 August 2011, 14:30 • 2 min
ZSSK Cargo by mala tento rok vnútroštátne prepraviť 800.000 ton dreva

ZSSK Cargo by mala tento rok vnútroštátne prepraviť 800.000 ton dreva

slovakia

left justify in out

img

Postupný pokles v preprave dreva sa podarilo Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia (ZSSK Cargo), a. s., zastaviť v minulom roku vďaka zavedeniu cestného mýta i častejším kontrolám zameraným na preťažovanie nákladných vozidiel na cestnej infraštruktúre.
      "Najväčší nárast zaznamenáva spoločnosť práve vo vnútroštátnej preprave. V tomto roku očakávame, že prepravíme vo vnútroštátnej preprave približne 800.000 ton dreva, čo je viac ako 2,5-násobok oproti roku 2009. Dostaneme sa tak na úroveň prepráv v rokoch 2004 a 2005," informovala riaditeľka odboru komunikácie a hovorkyňa ZSSK Cargo Monika Schmidtová.
      "Pokiaľ ide o prepravy dreva v režime vývoz, tie sú priamo závislé od množstva, ktoré sa v rámci SR vyťaží. V posledných troch rokoch je vývoz ustálený na úrovni 1,0 až 1,2 milióna ton ročne. Prevláda pritom preprava guľatiny a reziva pre drevospracujúci priemysel. Tovarové toky sú smerované najmä do Rakúska, ČR a Talianska," uviedla.
      Konštatovala, že ročný objem prepravy dreva v ZSSK Cargo sa pohybuje v posledných piatich rokoch na úrovni 2 až 2,5 milióna ton. V roku 2005 pritom spoločnosť prepravila takmer 3,5 milióna ton tejto komodity. Vďaka cestnému mýtu a akvizičnou činnosťou spoločnosti sa darí zvyšovať podiel prepravy dreva po železnici.
      Približne polovicu z objemu prepravy dreva ZSSK Cargo tvorí vývoz a takmer 30 % vnútroštátna preprava. Zvyšok predstavuje dovoz a tranzit. Drevo prepravované vo vnútroštátnej preprave a v dovoze spracuje v drvivej väčšine slovenský papierenský priemysel.
      "Preprava dreva sa v rámci SR realizuje takmer v plnej miere v jednotlivých vozňoch prípadne skupinách vozňov. Preto najväčším konkurentom pre ZSSK Cargo je v týchto prepravách cestná doprava. Hoci cestná doprava je operatívnejšia než železničná, pri dlhších vzdialenostiach už vie železnica ponúknuť v tejto komodite konkurencieschopnú cenu. Okrem ekonomického hľadiska sú dôležitými a v súčasnosti nezanedbateľnými atribútmi prepravy dreva po železnici aj bezpečnosť a ochrana životného prostredia," dodala Schmidtová.

Zdroj: TASR



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies