Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
17. aug. 2019Milica
BratislavaBratislava 28°
Biblia
TV program
Moje Netky
Nový trend nakupovania sa stáva čoraz viac populárnejším.
Nový trend nakupovania sa stáva čoraz viac populárnejším.
23.05.2019 16:50 Zaujímavosti
Vplyv sociálnych sietí sa premietol aj do nakupovania nového oblečenia
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
23.05.2019 16:50 Zaujímavosti

Vplyv sociálnych sietí sa premietol aj do nakupovania nového oblečenia



BRATISLAVA – Kúpiť si oblečenie len na jedno podujatie a potom ho vrátiť naspäť do obchodu. To bola po dlhé roky stratégia šetrných nakupujúcich. Dnes to však ľudia robia len preto, aby sa v ňom mohli odfotiť a zapózovať na sociálnej sieti.


Podľa prieskumu, ktorý si objednala britská spoločnosť poskytujúca kreditné karty Barclaycard, takmer 9% Britov pripúšťa, že oblečenie si kupujú len pre nové fotky na sociálnych sieťach. Akonáhle to spravia, oblečenie vrátia naspäť do obchodu. Prieskumu sa zúčastnilo celkom 2000 dospelých. Ukázalo sa, že najčastejšie si chodíme kupovať nové veci vo veku 35 až 44 rokov, a čo je ešte zaujímavejšie, muži tu prevyšujú ženy. Treba však podotknúť, že prieskum sa netýkal mládeže, ktorá je už extrémne naviazaná na sociálne siete.

 

 

Tento trend by do istej miery mohla podporovať aj politika sloganu typu "Try before you buy", teda najprv vyskúšaj, až potom kupuj. Týka sa to najmä pri nákupe cez internet. Oblečenie vám príde až domov, a pokiaľ ste s ním nespokojní, jednoducho ho vrátite. Prudký nárast čoraz väčšieho počtu užívateľov na sociálnych sieťach môže mať takisto negatívny vplyv. Už to nie je len o tom, že celebrita nemôže mať rovnaké oblečenie na dvoch rozdielnych akciách. Tí ktorí zdieľajú svoj život dennodenne na sociálnej sieti, posielajú prostredníctvom svojich videí a obrázkov akýsi odkaz pre odoberateľov. Nemusí to byť ale dvakrát príjemné, keď zapózujeme v tom istom oblečení viac ako raz, a navyše na dvoch rozdielnych podujatiach. Mnohí to totiž môžu zobrať ako faux paus.

 

 

Ono to tak naozaj funguje. Niektoré značky sa dokonca tejto dobe aj prispôsobili. Príkladom by mohla byť cez Uber populárna Fashion Nova. Je to oblečenie vyrobené špeciálne pre sociálne siete. Nahodíte sa pri fotení raz nanajvyš dva razy, a potom to vyhodíte. Jednodocuho sa to už nedá nosiť. Ďalším príkladom by mohol byť Rent the Runway. Spoločnosť sa riadi filozofiou "Buy less, live more", menej nakupuj, dlhšie ži. Umožňuje svojim zákazníkom doslova si prenajať značkové oblečenie, a to za určitý poplatok.

 

 

Niektoré spoločnosti sa však uberajú opačným smerom. V posledných rokoch sa rozšírili napríklad tzv. "pracovné uniformy", ktoré oslobodzujú ženy od každodenného rozhodovania sa "V čom ísť dnes do práce?" Koncepcia však vyžaduje investíciu do malého množstva vysoko kvalitného oblečenia.

 

 

Potom je tu však módna ikona Kate Middleton, vojvodkyňa z Cambridge, ktorej každý nový outfit je medzi ženami nesmierne populárny, a na internete sa predáva každých niekoľko sekúnd. Paradoxom však je, že ona sama často nosí niektoré kúsky aj niekoľkokrát. Všetko je to len o ľuďoch a ich pohľade na svet. Pre každého môže byť prvoradé niečo iné. Dôležité však je, aby sme sa v tom čo nosíme, cítili pohodlne.

 

 



reklama


Zdroj: netky LČ

Foto:  Pexels, Unsplash, Instagram



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok