REPORTÁŽ Pavol Hammel vydáva nový album. Netkám prezradil, prečo je novinka „ako prací prášok 3 v jednom“!

NETKY.SK • 7 November 2020, 09:58 • 2 min

Legendárny spevák, skladateľ a gitarista Pavol Hammel vydáva nový, v poradí už 25 autorský album „Srdce bez anjela“. Na CD nájdu fanúšikovia 10 piesní vrátane optimistickej skladby „Víno, spev a ženy“, novinky „Klobúkom dole“ či titulnej „Srdce bez anjela“. Výnimočný pesničkár je autorom hudby všetkých skladieb. V exkluzívnom rozhovore pre Netky prezradil, že novinka je „ako prací prášok 3 v jednom“!

Pavol Hammel patrí medzi najväčšie hudobné legendy česko-slovenskej popovej scény. Na konte má desiatky úspešných albumov a nezabudnuteľných hitov. Teraz prichádza s novinkou „Srdce bez anjela“. Texty majú na konte Kamil Peteraj, Boris Filan, Vlado Slivka a Marián Zima.

„Aby moje piesne mali nejakú zmysluplnú výpoveď, dávam si stále záležať na tom, čo spievam. Tak som si vybral z tvorby mojich priateľov textárov to najlepšie, čo spĺňalo moju predstavu o celkovom vyznení a idey albumu. Už sa nepotrebujem prvoplánovo snažiť o hitový singel, mojim cieľom je, aby album bol koncepčne dokonalý. Je tam osem úplných noviniek a dve pesničky sú prerobené,“ prezradil Pavol Hammel.

img

Nový album nahral Pavol Hammel s osvedčenými spolupracovníkmi – Jurajom Burianom a Petrom Preložníkom. Vrátil sa tak k unplugged  poňatiu svojich piesní. Na albume okrem nich počuť viacerých skvelých hudobníkov. Na jednotlivých pesničkách sa podieľali Fero Griglák, Vítek Pospíšil, Igor Sabo, Petr Tichý, Michal Pajdiak či Sisa Michalidesová.

„Nahrávanie albumu vzhľadom na dobu, ktorú žijeme, prebiehalo takpovediac na diaľku. Finálne verzie jednotlivých piesní  potom vznikli vo viacerých štúdiách. U  Ľuba Dolného, s ktorým som spolupracoval na muzikáloch Cyrano z predmestia a Šľahačková princezná,  v nahrávacom štúdiu Petra Preložníka vo Viničnom a v štúdiu Grif Fera Grigláka. Spolupracoval som aj s pražskými hudobníkmi v štúdiu little m records, ktorí sa v minulosti podieľali na nahrávaní albumov Nočná galéria i zatiaľ posledného albumu Z pekla šťastie,“ vysvetľuje Pavol Hammel.

img

Vizuál k albumu  nakreslila grafička a ilustrátorka Yuko Shimizu z New Yorku a pod design albumu sa podpísal popredný slovenský grafik Vladimir Yurkovic. Novinka „Srdce bez anjela“ vychádza aj vo vinylovej podobe. Album predstavil Pavol Hammel na špeciálnom online koncerte, ktorý zaznamenali v rámci projektu s názvom Zvukou'ka #11. Novinku pokrstila hudobníčka a skladateľka Sisa Michalidesová netradične dezinfekciou s odkazom "Nech je hudba čistá a krásna!"

Katarina Zakova