BRATISLAVA – Každý zažil ten pocit, keď desiatky minút stojí na pošte a jeho život bezvýznamne plynie, pričom v ďalších troch okienkach nikto neobsluhuje. Pravidlá sú však také, že čakacia doba na pošte v špičke by nemala presiahnuť 12 minút. Informoval o tom web Topky.sk. Slovenská pošta za porušovanie tejto kvóty už dokonca zinkasovala pokutu vo výške niekoľkotisíc eur.
V predpisoch Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb sa píše, že „poskytovateľ univerzálnej služby je povinný na každej pošte vykonávať organizačné opatrenia na minimalizovanie času čakania na poskytnutie univerzálnej služby tak, aby priemerný čas čakania pri priehradke v čase špičkovej dennej prevádzky nebol väčší ako 12 minút."
Regulačný úrad v rámci svojej činnosti okrem iného čakaciu dobu preveruje. Robí tak sám ale aj na podnety občanov. Hovorca úradu pre reguláciu Roman Vavro pre Topky potvrdil, že na základe podnetov preverili viacero pobočiek, pričom v roku 2010 boli 2 vyhodnotené ako opodstatnené. V roku 2016 zase Pošta Bratislava 1 dostala za dlhé čakanie zákazníkov pokutu 3 500 eur.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies