Muziker zavádza elektronickú výmenu dokladov, ušetrí vďaka tomu desiatky hodín práce

NETKY.SK • 28 November 2023, 18:00 • 2 min
Muziker zavádza elektronickú výmenu dokladov, ušetrí vďaka tomu desiatky hodín práce

BRATISLAVA - Internetový obchod s voľnočasovým tovarom Muziker je ďalší veľký e-shop, ktorý nasleduje trend automatizácie a znižovania prevádzkových nákladov. Prešiel na elektronickú výmenu dokladov (EDI), pomocou ktorej si s veľkými dodávateľmi vymieňa objednávky, dodacie listy alebo faktúry. Po zapojení zahraničných dodávateľov očakáva, že vďaka tejto technológii ušetrí niekoľko pracovných úväzkov.

slovakia

left justify in out

Technológie zo supermarketov prenikli medzi e-shopy


EDI slúži na výmenu dokladov medzi obchodnými partnermi bez nutnosti ručného prepisovania dát do informačných systémov. Štandardom je najmä medzi supermarketmi alebo veľkými obchodnými reťazcami z rýchloobrátkového segmentu, v posledných rokoch však preniká aj medzi e-shopy.
 
Nasadenie EDI v Muzikeri zvažovali niekoľko rokov. Zlom nakoniec prišiel zvonku, keď ich k zavedeniu prinútil nový veľký dodávateľ z Nemecka. 
 
„Snažíme sa digitalizovať a automatizovať všetky opakujúce sa procesy, ktoré sa dajú delegovať na stroje. Vedeli sme, že zavedenie EDI bude nevyhnutný krok, ak chceme naďalej rásť. Požiadavka od nemeckého dodávateľa nás k tomu finálne postrčila,“ vysvetľuje Izabela Prokopiusová, Purchase Team Leader v Muzikeri.

 

Snaha zapojiť čo najviac obchodných partnerov

Na EDI prešli v Muzikeri v roku 2021 a odvtedy doň zapájajú aj svojich českých a slovenských dodávateľov. Aby totiž automatická výmena dokladov mohla fungovať, musia riešenie zaviesť obe strany.
 
„Pre firmy je kľúčové, aby sa cez EDI prepojili najprv s dodávateľmi, s ktorými si vymenia najväčšie množstvo dokladov. Čím viac dokladov cez EDI spracujú, tým viac času a peňazí ušetria,“ hovorí David Reichel, Solution Architect z firmy Grit, ktorá vyvíja EDI riešenie Orion.

Muziker vďaka EDI šetrí 80 hodín mesačne a chce ešte viac


„Za dva roky sme do EDI komunikácie zapojili 37 z našich 350 lokálnych dodávateľov. To sa môže zdať málo, ale už teraz vďaka tomu šetríme zhruba 80 hodín práce mesačne. Napríklad pri prijatých faktúrach spracujeme cez EDI pätinu. Teraz chceme zapájať našich veľkých zahraničných dodávateľov. Akonáhle bude hotovo, ušetrí nám to niekoľko pracovných úväzkov,“ hovorí Prokopiusová.
 
Automatizácia toku dokladov je podľa Reichela jedna z najčastejších ciest, ako firmy začínajú s digitalizáciou: „V roku 2022 sme urobili prieskum medzi stovkami českých firiem a 60 % nám potvrdilo, že rovnako ako Muziker začínali digitalizáciou nákupného procesu. Teda elektronickou evidenciou a automatickým spracovaním dokladov, ako sú objednávky, dodacie listy alebo faktúry,“ hovorí.
 
V Muzikeri chcú s automatizáciou naďalej pokračovať: „Výhľadovo chceme automatizovať celý objednávkový proces a cenotvorbu tak, aby prebiehali bez zásahu ľudskej ruky. EDI vnímame ako dôležitý krok na ceste k tomuto cieľu,“ zhrnula Prokopiusová.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Marek Nemček
Zdroj: GRiT / Muziker, Foto: Muziker
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies