Lotériové spoločnosti v USA sa boja budúcnosti

NETKY.SK • 25 Február 2017, 18:10 • 2 min
Lotériové spoločnosti v USA sa boja budúcnosti

NEW YORK - Lotériové spoločnosti v USA bijú na poplach. Mladých Američanov už totiž tento druh zábavy veľmi neláka, rozhodne menej ako ich rodičov. To vo firmách, ktoré žijú z lotérie, vyvoláva obavy o budúcnosť.

slovakia

left justify in out

Podľa najnovších údajov sa síce celkové tržby lotériových spoločností v USA minulý rok zvýšili o 9 % v porovnaní s rokom 2015. Ale počet tzv. mileniánov, teda dospelých mladých ľudí do 30 rokov, ktorí si kúpili žreb alebo vyplnili tiket, klesá. A to vyvoláva hrôzu medzi lídrami v tomto "priemysle", ktorý generuje ročné tržby vo výške 80 miliárd USD, čo je viac ako príjmy z kombinovaného predaja lístkov do kín a na koncerty.

 

"Mám pocit, že všetko je dnes príliš drahé na to, aby som len tak zahodila peniaze a stavila na šťastie," uviedla Melissa Mancillaová, 21-ročná zamestnankyňa hotela v Los Angeles.

 

Aj 26-ročný Andrew Hunter, ktorý pracuje v softvérovom biznise, priznáva, že na rozdiel od svojej starej mamy si žreby nekupuje. A dodal, že ak by chcel zariskovať, namiesto lotérie radšej staví na výsledok nejakého športového zápasu. Je to podľa neho oveľa interaktívnejšie.

 

Najnovší prieskum v USA odhalil, že len tretina mladých Američanov (zhruba 30 %) od 18 do 29 rokov sa vlani zapojila do lotérie. Na porovnanie, vo vekovej kategórii 50 - 64 rokov to bolo až 61 % ľudí. Anketa tiež ukázala, že počet mileniánov, ktorí holdujú lotérii, vytrvalo klesá, keďže v rokoch 2003 až 2007 ich bolo 39 %.

 

"Väčšine mileniánov sa nechce čakať dva dni, aby zistili, či vyhrali nejaké peniaze v Powerballe," domnieva sa Charles McIntyre, generálny riaditeľ spoločnosti New Hampshire Lottery. Dnešní mladí ľudia podľa neho "konzumujú zábavu" oveľa rýchlejšie ako pred 20 rokmi.

 

Lotériové spoločnosti sa tiež sťažujú, že v mnohých štátoch ich podnikanie obmedzujú zákony, ktorých cieľom je zabrániť gamblerstvu. Zakazujú napríklad predaj žrebov cez internet alebo platbu za ne kreditnými kartami.

 

Nová generácia je však zvyknutá na nové technológie, a to sa týka ako platenia, tak zábavy, argumentujú firmy z odvetvie zábavy. A pripomínajú, že ročne ide zhruba 20 miliárd USD z ich príjmov na rôzne štátne programy, vrátane vzdelávacích programov či programov pre vojnových veteránov.

Kalifornia napríklad využíva väčšinu z týchto peňazí na jednorazové výdavky štátnych škôl, ako je nákup študijných materiálov pre knižnice. Pokles príjmov z lotérií tak zmenná menej peňazí aj pre tieto programy.

 

Mileniáni však aj napriek rekordným jackpotom uprednostňujú iné typy hier. A experti tvrdia, že majú aj väčšiu averziu voči riziku ako staršia generácia. Do istej miery to pripisujú nedávnej recesii ekonomiky v čase ich dospievania.

 

Štáty Michigan, Georgia, Severná Karolína, Kentucky, Illinois, New York a Virginia už pod tlakom lotériových spoločností povolili online predaj niektorých žrebov. Ministerstvo spravodlivosti v roku 2011 vo svojom rozhodnutí uviedlo, že návrhy štátov Illinois a New York na povolenie predaja tiketov loto cez internet nie je v rozpore s federálnymi zákonmi.

 

Herný priemysel teraz čaká, či nový generálny prokurátor Jeff Sessions, ktorý bol proti tomu, nechá verdikt ministerstva znova posúdiť.

 

Ďalšia stratégia na prilákanie mladých, ktorú lotériové spoločnosti skúmajú, je urobiť výhru atraktívnejšou a obohatiť ju o "sociálny prvok", napríklad VIP lístok na koncert. "Chcú aj zážitok, nielen výhru," skonštatovala Rose Hudsonová, prezidentka severoamerického združenia štátnych a provinčných lotérií.

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Jana Hupková
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies