Kaufland ponúka 2,2-násobne viac slovenských výrobkov než je priemer na trhu

NETKY.SK • 9 Február 2017, 14:10 • 2 min
Kaufland ponúka 2,2-násobne viac slovenských výrobkov než je priemer na trhu

BRATISLAVA - Spoločnosť Kaufland je sklamaná z komunikácie Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory na tému podiel slovenských výrobkov v obchodných reťazcoch. Prevádzky spoločnosti Kaufland pritom dosiahli vyššie zastúpenie slovenských výrobkov na svojich pultoch, až 2,2-násobok počtu, oproti priemeru trhu v 32 kategóriách potravinových produktov na pultoch obchodných reťazcov. To sú výsledky prieskumu agentúry GfK, ktorý realizovala v júni 2016. Podľa neho je na pultoch v priemere vystavených 39 % slovenských výrobkov.

slovakia

left justify in out

Prieskum sledoval ako percentuálne zastúpenie slovenských výrobkov, tak aj absolútne počty týchto produktov vystavených v prvej línii. Kaufland dlhodobo upozorňuje na to, že metodiky prieskumov môžu byť rozdielne a vyčísľovanie zastúpenia domácej produkcie cez percentuálny podiel zakrýva fakt, že v počte položiek niet väčšej ponuky domácich potravinárskych výrobkov, ako práve na plochách veľkoformátových predajní.

 

„Našim zámerom je podporovať domácich dodávateľov. Dôkazom je aj naša najnovšia aktivita zameraná na rozvoj spolupráce so slovenskými regionálnymi dodávateľmi, ktorú sme spustili koncom januára. Zákazníkom chceme ponúknuť čerstvosť a kvalitu od lokálnych výrobcov, ktorí sa opierajú o osvedčené receptúry a výrobné postupy,“ zdôraznil Martin Gärtner, hovorca spoločnosti Kaufland Slovenská republika v. o. s. Ako dodal, podiel slovenských výrobkov v obchodných reťazcoch ovplyvňuje veľa faktorov, napríklad aj neustále zvyšovanie položiek v sortimente, presun výroby slovenských dodávateľov do zahraničia, či preferencie zákazníkov, pre ktorých nie je „slovenskosť“ prioritou. Pri rozhodovaní o kúpe produktov zaváži v prvom rade cena, čerstvosť a kvalita jednotlivých tovarov.

 

Spoločnosť Kaufland

Spoločnosť  Kaufland patrí k lídrom medzi obchodnými reťazcami a v súčasnosti prevádzkuje viac ako 1 150 samoobslužných obchodných domov v Nemecku, Českej republike, Poľsku, Chorvátsku, Rumunsku, Bulharsku a na Slovensku. Obchodné domy Kaufland ponúkajú veľa rôznych značkových produktov, atraktívne privátne značky a širokú škálu regionálnych produktov. Viac informácií na: www.kaufland.sk



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies