Testovaných na slovensku
15155
Infikovaných na slovensku
485
Infikovaných svetovo
1203256
Úmrtí svetovo
64787
Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
5. apr. 2020Miroslava
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Andreas Günter
Andreas Günter
27.03.2015 08:33 Katastrofy
Andreas Günter nastavil autopilota na najnižšiu možnú výšku 30 metrov: V minulosti mával psychické problémy
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
27.03.2015 08:33 Katastrofy

Andreas Günter nastavil autopilota na najnižšiu možnú výšku 30 metrov: V minulosti mával psychické problémy



PARÍŽ - Autopilot Airbusu A320 leteckej spoločnosti Germanwings, ktorý havaroval v utorok vo francúzskych Alpách, bol pred nárazom na zem nastavený na zostup do výšky 100 stôp (30,5 metra), čo je najnižšie možné nastavenie. Vyplýva to z údajov švédskej online služby. www.FlightRadar24.com, ktorá sleduje pohyb lietadiel vo svete, informovala agentúra Reuters.


Analýza jej satelitných údajov ukázala, že niekto zmenil výšku letu lietadla Germanwings na najnižšie možné nastavenie 100 stôp, čo je výrazne nižšie, ako skutočne havarovalo. Miesto havárie sa nachádza vo výške približne 6000 stôp (1830 metrov).

 

"V čase od 9:30:52 do 09:30:55 môžete vidieť, že niekto manuálne zmenil nastavenie autopilota z výšky 38.000 stôp (11.600 metrov) na 100 stôp (30,5 metra), a o deväť sekúnd na to začalo lietadlo zostupovať, pravdepodobne s nastavením autopilota na 'OPEN DESCENT'," uviedol v e-maile výkonný riaditeľ FlightRadar24 Fredrik Lindahl. Dodal, že sa o tieto fakty podelili s francúzskymi vyšetrovateľmi, ktorí ich o ne požiadali.

 

Francúzsky prokurátor dnes obvinil 28-ročného nemeckého druhého pilota Andreasa Lubitza, že sa zamkol v pilotnej kabíne a zmenil nastavenie výšky letu lietadla, ktoré tak poslal k zemi z letovej výšky 38.000 stôp rýchlosťou 3000 stôp (915 metrov) za minútu.

 

 

Andreas Günter v minulosti prerušil svoj výcvik z dôvodu psychických problémov. Informoval o tom vo štvrtok na svojom konte na sociálnej sieti Twitter redaktor portálu nemeckého týždenníka Spiegel Mattias Gebauer. Ten sa vo svojom príspevku odvolal na slová niekdajších spolužiakov pilota Andreasa Lubitza. Prestávku vo výcviku v roku 2009 ešte v priebehu štvrtka spolu s identitou mladého muža potvrdilo aj vedenie spoločnosti Germanwings, ktorému zrútený stroj patril. Odmietlo však špecifikovať dôvod pauzy. Podľa Gebauera ním bol takzvaný syndróm vyhorenia a s tým spojené depresívne stavy. 


Lietadlo spoločnosti Germanwings sa v utorok narazilo do vysokohorského úbočia Álp na juhovýchode Francúzska. Na palube stroja Airbus A320 smerujúceho zo španielskej Barcelony do nemeckého Düsseldorfu bolo 150 ľudí, z ktorých nehodu nik neprežil. Podľa francúzskou prokuratúrou zverejnených údajov z takzvanej čiernej skrinky bol v čase nárazu stroja v kokpite iba Lubitz, pričom hlavný pilot sa niekoľko minút pred nárazom neúspešne pokúšal o návrat do kabíny. 

 

 



reklama


reklama


Zdroj: NETKY.SK, SITA, TASR

Foto:  Internet



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok