A. Hlina sa pokúša odsunúť reklamu na alkohol, mala by byť po polnoci

NETKY.SK • 18 August 2013, 10:45 • 2 min
A. Hlina sa pokúša odsunúť reklamu na alkohol, mala by byť po polnoci

BRATISLAVA - Zmenou chce Hlina chrániť deti, ktoré podľa jeho slov povzbudzuje takáto reklama v pití.

slovakia

left justify in out

Reklama na alkohol by sa nemala na televíznych obrazovkách objaviť skôr ako pred polnocou. Dnes ju možno vysielať od 22.00 h. 

O odsunutie sa opätovne pokúša poslanec NR SR Alojz Hlina návrhom novely zákona o vysielaní a retransmisii, ktorý po prvýkrát zverejnil v marci. Pre chýbajúcu podporu pléna ho však z rokovania stiahol.

Zmenou chce Hlina chrániť deti, ktoré podľa jeho slov povzbudzuje takáto reklama v pití. Navrhuje preto rozšíriť zákaz vysielania reklamy a telenákupu na alkohol namiesto doterajšieho času od 6. do 22. hodiny na čas od 6. do 24. hodiny. Zákaz sa rovnako ako doteraz nemá týkať reklamy na pivo a víno.

Hlina pripomína, že alkoholizmus alebo závislosť na alkohole je chronické recidívne ochorenie postihujúce nielen celú osobnosť postihnutého jedinca po stránke psychickej a fyzickej, ale aj jeho blízkych, najmä rodinných príslušníkov. "Tak znie oficiálna definícia tohto stále naliehavejšieho problému nielen Slovenska, ale celej Európy, ktorého negatívne dopady spôsobujú od škody na zdraví až škody spoločenské - ako sú zvýšená kriminalita, nefunkčné rodiny a na druhej strane nehmotné náklady, teda prostriedky, ktoré ľudia vynaložia najmä v spojitosti s bolesťou, utrpením či stratou života v dôsledku zločinnosti, sociálnych a zdravotných škôd spôsobovaných požívaním alkoholu," píše poslanec v dôvodovej správe. 

Zároveň poukazuje na to, že klesá vek, keď sa ľudia začínajú zoznamovať s pitím. "Podľa Správy pre Európsku komisiu Inštitútu pre štúdie alkoholu z roku 2006 skoro všetci 15 až 16-roční študenti už v živote pili alkohol, pričom priemerný vek začiatku pitia bol 12 rokov a prvýkrát sa opili ako 14-roční. Väčšina krajín vykazuje nárast v nadmernom pití u chlapcov a skoro všetky krajiny to vykazujú u dievčat," tvrdí.

Práve tu vidí Hlina dôležité miesto reklamy. "Podľa niektorých prieskumov školáci, ktorí sú vystavení reklamám na alkoholické nápoje, pijú o 50 percent častejšie ako ich vrstovníci, ktorí sa s takouto reklamou nestretávajú. Pre deti a mládež je pritom alkohol osobitne nebezpečný, pretože postihuje ich ešte sa vyvíjajúci organizmus," uvádza poslanec.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies