BRATISLAVA - Bratislavský samosprávny kraj (BSK) urobil opatrenia pre pomoc pri prípadnom zneužívaní klientov v zariadeniach sociálnych služieb.
Ako agentúru SITA v tlačovej správe informovala hovorkyňa BSK Lucia Forman, k dispozícii je telefonická linka 0911 523 026, e-mailová schránka centrumprerodiny@region-bsk.sk a webová stránka www.natasa.help, ktorá je nazvaná podľa najznámejšieho zneužívaného dievčaťa v novodobej histórii Európy, Natasche Kampusch.
"Dnes spúšťame kontroly špeciálne zamerané na zneužívanie. Zriadili sme aj horúcu linku. Na číslo môžu poslať SMS tí, ktorí majú pocit, že ich blízky je zneužívaný alebo po zatelefonovaní sa dovolajú pracovníkovi, ktorý je na takéto situácie trénovaný. V prípade, že sa nedovolajú, zapne sa záznamník a poverený pracovník sa s volajúcim následne skontaktuje. Tiež sme urobili webovú stránku www.natasa.help a e-mailovú schránku natasa@natasa.help, kam môžu ľudia podnety adresovať a my sa nimi budeme zaoberať. V stredu 14. septembra navyše budeme hovoriť s riaditeľmi týchto zariadení, aby klientov o horúcej linke, e-mailovej schránke i webovej stránke informovali," povedal predseda BSK Pavol Frešo.
BSK spolufinancuje tri resocializačné zariadenia, v ktorých sa v súčasnosti nenachádzajú deti, ale len dospelí klienti. Na základe medializovaných informácií o údajnom zneužití maloletej Natálie v resocializačnom zariadení Čistý deň v Galante kraj preveril, či neexistuje sťažnosť, že by sa v zariadeniach, ktorých je zriaďovateľom BSK, stalo niečo podobné. Podľa aktuálnych informácií však neeviduje žiadnu sťažnosť na tieto zariadenia. Napriek tomu v nich kraj vykoná kontroly.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies