31.05.2017 15:44 Ekonomika
Trh s pochutinami na Slovensku rastie, predaje dosiahli takmer 100 miliónov eur
BRATISLAVA - Obľúbenosť slaných snackov a pochutín na slovenskom trhu rastie. Viedla v roku 2016 k celkovým maloobchodným tržbám na úrovni takmer 100 miliónov eur ročne. Táto kategória sa v SR radí medzi 10 najpredávanejších potravinárskych kategórií. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu spoločnosti Nielsen na Slovensku.
Slovenskí spotrebitelia podľa prieskumu vlani nakúpili v maloobchode 16,2 miliónov kilogramov slaných pochutín, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom zodpovedá 5-% nárastu.
Najväčšiu časť kategórie, takmer jednu tretinu tržieb, tvoria slané zemiakové čipsy, ktorým sa v medziročnom porovnaní darilo najviac. Navýšili tržby až o 11 % a "potiahli" celú kategóriu.
Darilo sa aj segmentu tyčiniek, praclíkov a chlebových čipsov, ktorý tvorí až pätinu tržieb a zaznamenal 6-% medziročný nárast.
Extrudovaných slaných produktov sa predalo za 18,2 milióna eur, pričom táto kategória zaznamenala medziročný nárast o 4 %, čo je mierne pomalšie tempo rastu oproti čipsom, tyčinkám a praclíkom. Naopak, tretiemu najvýznamnejšiemu segmentu z hľadiska tržieb - slaným orieškom, ktoré sú zároveň najdrahším segmentom slaných pochutín, sa nedarilo a zaznamenali pokles o 4 %.
Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš
účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.
Zdroj: TASR
Foto: Pixabay.com
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk