Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
28. feb. 2021Zlatica
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
17.01.2016 13:00 Ekonomika
SOI: Kamenné obchody nie sú povinné vymeniť bezdôvodne tovar
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
17.01.2016 13:00 Ekonomika

SOI: Kamenné obchody nie sú povinné vymeniť bezdôvodne tovar



BRATISLAVA - Žiadny právny predpis nepriznáva spotrebiteľom nárok na bezdôvodné vrátenie tovaru zakúpeného v kamennom obchode na Slovensku.


Ak predávajúci takúto možnosť, prípadne možnosť výmeny tovaru za iný spotrebiteľovi ponúka, robí tak nad rámec svojich povinností. Pokiaľ by spotrebiteľ zistil nejakú chybu, mal by prestať výrobok používať a u predávajúceho alebo u určenej osoby bezodkladne uplatniť reklamáciu. Upozornila na to Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), ktorá tak reagovala na nesprávnu interpretáciu zákona v médiách.

 

"Predávajúci je povinný spotrebiteľa riadne informovať o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie, vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, ako aj o vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok musí byť sprístupnený na viditeľnom a dostupnom mieste," upozornila hovorkyňa SOI Danuša Krkošová.

 

Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby, ktorá je povinná reklamáciu vybaviť. Tovar im odovzdá, ak to charakter výrobku umožňuje, už pri uplatnení reklamácie. V opačnom prípade môže požadovať odstránenie chyby na mieste, kde sa výrobok nachádza. Môže si tiež s predávajúcim alebo osobou určenou na vybavenie reklamácie dohodnúť aj spôsob prepravy výrobku.

 

Zákonný nárok na vrátenie tovaru bez udania dôvodu vzniká len vtedy, keď spotrebiteľ zakúpil tovar prostredníctvom zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. "Spotrebiteľ je v takomto prípade povinný uplatniť si právo na odstúpenie od zmluvy písomne, v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, ak bola zmluva uzatvorená ústne. Môže tak urobiť v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru," spresnila hovorkyňa SOI. Podrobnejšie informácie uverejnila SOI na svojej web stránke www.soi.sk.

 

 

 



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: NETKY.SK, SITA, TASR

Foto:  internet



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok