Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
27. nov. 2020Milan
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
30.04.2018 11:12 Relax
Skoré vstávanie nás zabíja: Aké ochorenia môže zdanlivo zdravý životný štýl privodiť?
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
30.04.2018 11:12 Relax

Skoré vstávanie nás zabíja: Aké ochorenia môže zdanlivo zdravý životný štýl privodiť?



Skoré ranné vstávanie nie je také blahodárne, ako sa o ňom doposiaľ hovorilo.


Nejeden odborník na zdravý životný štýl prízvukuje, aké dôležité je vstávať skoro ráno, dopriať si tréning a vydať sa do práce. Zdá sa však, že to nebude tak celkom pravda. Minimálne podľa štúdií doktora Paula Kelleyho z Oxfordskej univerzity. Ten totiž tvrdí, že telo má v sebe „zabudovaný“ určitý cyklus, ktorý sa nedá zmeniť. Podľa neho by mal človek odpočívať až do 10:00 a pracovať by mal začať najskôr o 11. hodine dopoludnia. Týka sa to tak zamestnaných ľudí, ako aj študentov. Prácu od skorého rána považuje za mučenie organizmu, ktoré môže mať vážne dôsledky.

 

Ako uvádza iná štúdia pochádzajúca od vedcov z centra klinickej medicíny Cedars-Sinai v Los Angeles, nedostatočný spánok znižuje citlivosť tela na inzulín, čo môže vyústiť až do vážnych zdravotných komplikácii, akými je diabetes druhého typu, obezita, či srdcovo-cievne ochorenia. Dokonca sa vyjadrili, že už jedna „bezsenná“ noc sa rovná šiestim mesiacom stravovania bohatého na tuky.

 

V prípade, že telu nedoprajeme adekvátny odpočinok, hladiny hormónov kolíšu, čo narušuje zdravé fungovanie metabolizmu. Súvislosť medzi nedostatkom spánku a obezitou je teda neodškriepiteľná. Ak počas noci nenačerpáme dosť energie, máme tendenciu kompenzovať si to stravou, obzvlášť tou, ktorá nám poskytuje okamžitú vzpruhu. Zväčša teda ide o potraviny bohaté na tuky a cukor. Zároveň akoby strácame schopnosť zasýtiť sa, čo sa skôr alebo neskôr odzrkadlí na zvyšujúcej sa hmotnosti.

 

Odborníci preto radia, že pokiaľ si chceme udržať zdravé telo aj myseľ, je nevyhnutné spať minimálne sedem hodín denne. To však treba doplniť aj vyváženou stravou a fyzickou aktivitou.



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: netky IK

Foto:  Profimedia



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok