BRATISLAVA - Súkromný vlakový dopravca RegioJet ponúkol vláde SR výhodnejšie prevádzkovanie všetkých rýchlikov na hlavnej domácej trati medzi Bratislavou a Košicami.
Ako vo štvrtok informovala spoločnosť, zachovala by pritom súčasný nezmenený rozsah rýchlikov a regulované cestovné pri nižšej dotačnej náročnosti pre štát. RegioJet tvrdí, že očakávaný pozitívny prínos zmeny v podobe zvýšeného komfortu a väčšej pridanej hodnoty potvrdili aj nezávislí odborníci na železničnú osobnú dopravu. Doterajšie pôsobenie RegioJetu na trati Bratislava - Komárno je podľa dopravcu vnímané pozitívne.
"Dlhodobo komunikujeme záujem rozširovať naše podnikanie v železničnej osobnej doprave," povedal majiteľ holdingu Student Agency (jeho súčasťou je aj RegioJet) Radim Jančura. Na uvedenú ponuku podľa neho nemajú zatiaľ oficiálnu písomnú odpoveď. "Dúfam, že sa podarí zaujať a dostaneme priestor na diskusiu. Zásadne robíme veci inak než doterajší dominantní dopravcovia. Snažíme sa o to, aby sa u nás cestujúci cítili pohodlne a vyhľadávali práve našu dopravu," dodal Jančura. Cestujúci by podľa neho mali mať pocit, že dopravca je tu pre nich a nie oni preňho.
Takmer všetky dotované vlaky vo verejnom záujme, teda na objednávku ministerstva dopravy, v súčasnosti prevádzkuje štátna Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK). Výnimkou je len spojenie z Bratislavy do Komárna, ktoré prevádzkuje s podporou štátu práve RegioJet. Prevádzku vlakov IC medzi Bratislavou a Košicami financuje ZSSK na vlastné náklady, čiže bez dotácií.
Podobne bez podpory štátu bude RegioJet prevádzkovať od 14. decembra tri páry vlakov denne na trati Bratislava - Košice a späť. Navyše predĺži doterajšie spojenie Praha - Žilina až do Košíc a pridá aj linku Praha - Martin. Spoločnosť už dostala súhlas na ich prevádzku od Železníc Slovenskej republiky a vyhlásila výberové konania na personál. Z Prahy do Košíc bude od polovice decembra jazdiť aj ďalší privátny vlakový prepravca Leo Express.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies