Najznámejšie módne značky zápasia s problémami, čakajú ich zmeny

NETKY.SK • 3 Máj 2016, 15:23 • 2 min
Najznámejšie módne značky zápasia s problémami, čakajú ich zmeny

METZIGEN - Jóbové správy v módnej branži sa v poslednom období množia závratným tempom. Spoločnosť Steilmann ani nie polroka po vstupe na burzu vyhlásila nesolventnosť, Gerry Weber prepustí 10 % zamestnancov a Hugo Boss na začiatku roka vystrašil akcionárov varovaním pred poklesom ziskov. Informovala o tom agentúra DPA.

slovakia

left justify in out

Kým spočiatku len menšie podniky utrpeli v dôsledku úspechov internetových obchodov a lacných reťazcov ako H&M či Primark, teraz došlo aj na veľké a renomované značky. Ako dôkaz môže slúžiť štvrťročná bilancia Hugo Boss, ktorý vykázal medziročný pokles zisku takmer o 50 % na 38,5 milióna eur. Bilanciu mu zaťažila pretrvávajúca cenová vojna v USA a výrazné znižovanie cien v Číne. Tržby tak v 1. kvartáli medziročne klesli o 4 % na 643 miliónov eur. K nákladom sa pripočítava aj odstupné pre dlhoročného šéfa predstavenstva Clausa-Dietricha Larsa, ktorý musel odstúpiť pre nepriaznivý vývoj hospodárenia.

 

Dôvodov pre problémy módnej branže je viacero, napríklad kríza na dôležitom ruskom trhu a silný dolár. Podceňovať nemožno ani počasie. Pokiaľ tovar nezodpovedá aktuálnemu počasiu, zostávajú regály plné a nasledujú výrazné zľavy. Ďalšou príčinou sú relatívne prázdne centrá miest, kde majú mnohé renomované značky svoje kamenné predajne. Ak ľudia nakupujú cez internet, odpadáva faktor spontánnych nákupov.

 

Značky Gerry Weber a Tom Tailor už museli rad predajní zatvoriť, Hugo Boss zas musel zatvoriť obchody najmä v Číne. Podľa analytikov práve Hugo Boss stále priveľmi podporuje vlastné predajne, ktoré síce sľubujú vyššie zisky, no pohlcujú aj nemalé sumy. A keďže sa sústredil na expanziu v Číne, analytici tvrdia, že pozabudol na vývoj produktov a ziskovosť. Počet jeho značkových predajní v rokoch 2008 až 2015 vzrástol z 330 takmer na 1700.

 

Samotná prítomnosť v peších zónach a nákupných centrách už nestačí a týka sa to predovšetkým drahých značiek prémiového segmentu. "Ľudia chcú niečo zažiť. Musia mať chuť stráviť v obchode svoj čas. A to je drahé," tvrdí Oliver MacConnel z berlínskej Fashion Practise Academy. Všetky značky sa musia zamerať na svoje silné stránky, v prípade Hugo Boss ide o vysoko kvalitné a cenovo primerané modely pánskej konfekcie.

 

V Hugo Boss zrejme svitá na nové časy, keďže po Larsovi musel predčasne odísť aj šéf značky Christoph Auhagen. Jeho miesto by mal zaujať doterajší manažér značky Tommy Hilfiger Ingo Wilts. Podľa analytikov výmena na poste šéfa značky naznačuje, že koncern sa opäť zameria na pánsku módu. Hugo Boss v posledných rokoch investoval neprimerane veľa peňazí do dámskej módy, ktorá mu však veľa ziskov nepriniesla.

 

 

3 sov sat



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies