Čínsky internetový obchod Alibaba investuje do siete hypermarketov

NETKY.SK • 20 November 2017, 14:25 • 2 min
Čínsky internetový obchod Alibaba investuje do siete hypermarketov

PEKING - Čínsky internetový obchod Alibaba posilňuje svoju pozíciu v kamenných obchodoch. Najnovšie oznámil, že kupuje 36-% podiel v najväčšom prevádzkovateľovi hypermarketov v Číne, spoločnosti Sun Art.

slovakia

left justify in out

Za spomínaný podiel v Sun Art, ktorý prevádzkuje v Číne viac než 440 hypermarketov, zaplatí divízia Alibaby, firma Taobao, 2,9 miliardy USD (2,46 miliardy eur). Konkurenčný americký internetový obchod Amazon ešte v júni tohto roka oznámil, že kupuje sieť biopotravín Whole Foods za takmer 14 miliárd USD.

 

Alibaba sa snaží integrovať online obchody s kamennými prevádzkami bez toho, aby musela stavať vlastné obchody. Od roku 2015 investovala spoločnosť do nákupov kamenných obchodov okolo 9,3 miliardy USD.

 

Cieľom najnovšieho kontraktu je lukratívny sektor maloobchodného predaja potravín v Číne v celkovej hodnote zhruba 500 miliárd USD. Online biznisu v tejto oblasti sa totiž v Číne zatiaľ príliš nedarí. Podľa analytikov dosahujú online predaje potravín stále iba dolnú hranicu jednociferného pásma. (1 EUR = 1,1795 USD)

 

 

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Katarina Z.
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies