ZSSK chce kúpiť 21 dieselmotorových vlakov za 77 mil. eur

NETKY.SK • 18 November 2015, 14:47 • 2 min
ZSSK chce kúpiť 21 dieselmotorových vlakov za 77 mil. eur

BRATISLAVA - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) chce nakúpiť 21 nových ucelených dieselmotorových vlakových jednotiek s nízkopodlažnou konštrukciou.

slovakia

left justify in out

Predpokladaná cena za ich dodanie, vrátane opcie na trinásť súprav, je 77 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (92,4 mil. eur vrátane dane). Štátny osobný vlakový dopravca už vyhlásil verejnú súťaž na nákup dieselmotorových jednotiek počas vyše troch rokov. Financovať ich plánuje aj s využitím peňazí Kohézneho fondu Európskej únie cez nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020, v rámci štvrtého projektu obnovy vozového parku.
Lehota na predkladanie ponúk je 11. januára 2016. Rozhoduje ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe šiestich kritérií, pričom najvyššiu relatívnu váhu má celková cena za dodanie celého rozsahu zákazky bez DPH, a to sedemdesiat zo sto bodov. Uchádzači majú preukázať, že za posledné tri hospodárske roky dosiahli celkový obrat 71 mil. eur. Podmienkou účasti v tendri je aj dodanie dieselmotorových jednotiek v minimálnej hodnote 60 mil. eur bez DPH za predchádzajúce tri roky k lehote na predkladanie ponúk.


ZSSK ešte v septembri začala užšiu súťaž na nákup 25 nových dvojsystémových elektrických vlakov predbežne za 160 mil. eur bez dane (192 mil. eur s daňou). Vlaky pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu chce získať počas piatich rokov a používať v regionálnej doprave. Aj dodanie týchto vlakov plánuje financovať z peňazí Európskej únie a zo štátneho rozpočtu z nového operačného programu, ako aj z vlastných zdrojov. Záujemcovia mohli požiadať o účasť v súťaži a predložiť doklady o splnení podmienok do 26. októbra, predpokladaná lehota na predkladanie ponúk je 21. decembra.


ZSSK v uplynulých rokoch nakúpila 32 nových vlakov. Neskôr získala ďalších 29 vlakov a postupne ich nasadzuje do prevádzky. Vlaky pre regionálnu prepravu financuje aj s využitím európskych peňazí. Celkové investičné náklady na 29 vlakových súprav dosiahli 164,55 mil. eur, z čoho zo zdrojov EÚ a zo štátneho rozpočtu bol uhradený nenávratný finančný príspevok v objeme 156,13 mil. eur.


Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,441 mil. eur, jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky ministerstva a prevádzkuje InterCity vlaky na vlastné náklady bez podpory štátu.
 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies