Merkelová: Vysoké odmeny v automobilkách nie sú spravodlivé, chce zabrániť zákazu dieselových áut

NETKY.SK • 21 August 2017, 14:13 • 2 min
Merkelová: Vysoké odmeny v automobilkách nie sú spravodlivé, chce zabrániť zákazu dieselových áut

BERLÍN - Odmeny vo výške niekoľkých miliónov eur pre vedúcich pracovníkov nemeckých automobiliek nie sú spravodlivé vzhľadom na "poškvrnený" obraz tohto odvetvia v súvislosti s emisným škandálom.

slovakia

left justify in out

Nemecká kancelárka Angela Merkelová uviedla, že treba urobiť všetko pre to, aby sa zabránilo zákazu dieselových áut. Len tak sa dá zabrániť strate, ktorú by utrpeli ich majitelia, povedala Merkelová.

 

"Pracujeme na tom, aby neprišlo k zákazu," dodala. Merkelová zároveň dodala, že je nutné zvýšiť tlak na automobilky. "Dôvera sa stratila a teraz bude veľmi ťažké jej obnovenie," varovala automobilové koncerny.

 

Merkelová už v nedeľu (20. 8.) vyhlásila, že ju rozhnevali podvody a snahy o manipuláciu s emisiami dieselových vozidiel zo strany automobiliek. "Preto tvrdo kritizujem automobilový priemysel. A preto tiež bude druhý dieselový summit, na ktorom sa zúčastním," uviedla nemecká kancelárka.

 

"Nechcem, aby sa 800.000 alebo 900.000 ľudí muselo obávať o svoju prácu," povedala Merkelová. "A tiež nechcem, aby to celé zaplatili zákazníci."

 

"Nie, nemyslím si, že je to spravodlivé. Neviem, ako bude automobilový priemysel reagovať," povedala Merkelová v rozhovore pre napredávanejší nemecký denník Bild, ktorý noviny vysielali on-line.

 

Kancelárka dodala: "Majú dozorné rady, v ktorých sedia aj zástupcovia odborov, a myslím si, že by mali zaujať citlivejší prístup (k vyplácaniu odmien šéfom)".

 

Merkelová ale pripomenula, že nie je na politikoch, aby určovali strop pre odmeny vedúcim pracovníkom v súkromných firmách.

 

Nemecké ministerstvo financií (MF) dnes zase vo svojej správe uviedlo, že emisný škandál domácich automobiliek predstavuje riziko pre celú ekonomiku. Podľa neho však aktuálne nie je možné presne kvantifikovať vplyv škandálu.

 

V správe, ktorú ministerstvo aktualizuje každý mesiac, vymenovalo riziká, ktoré ohrozujú najväčšiu európsku ekonomiku. Sú nimi emisný škandál, brexit a protekcionistická obchodná politika USA.

 

Automobilový priemysel je najväčším nemeckým exportérom a zamestnáva približne 800.000 ľudí.

 

"Riziká (pre ekonomiku) spojené s tým, ako bude vyzerať brexit a s budúcou obchodnou politikou USA, pretrvávajú," uviedlo ministerstvo. "Takzvaná dieselová kríza by mala byť klasifikovaná ako nové riziko pre nemeckú ekonomiku, aj keď v súčasnosti nie je možné ho kvantifikovať," dodalo.

 

Dieselová kríza by však mohla zatieniť rastové vyhliadky Nemecka. "Vzhľadom na dôležitosť automobilového priemyslu je potrebné, aby boli (vplyvy dieselovej krízy) klasifikované v strednodobom horizonte ako riziko pre celkový rozvoj hospodárstva."

 

Nemeckí politici a šéfovia automobiliek sa v auguste dohodli na prepracovaní softvéru motorov 5,3 milióna dieselových vozidiel tak, aby produkovali menej emisií v snahe napraviť poškodenú reputáciu tohto odvetvia priemyslu.

 

Európske protimonopolné úrady zároveň vyšetrujú podozrenie z kartelovej dohody medzi skupinou nemeckých výrobcov automobiliek, čo by mohlo viesť k vysokým pokutám.

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Jozef Botos
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies