Spotreba rýchloobrátkového tovaru na Slovensku vlani rástla

NETKY.SK • 27 Apríl 2017, 13:24 • 2 min
Spotreba rýchloobrátkového tovaru na Slovensku vlani rástla

BRATISLAVA - Slováci v minulom roku spotrebovali o 3,4 % viac rýchloobrátkového tovaru, než v roku 2015. Ťahúňom minuloročnej spotreby na Slovensku sa stali rovnako potravinárske ako drogistické kategórie, najvýraznejšie však rástli papierové produkty, a to o viac ako 6 %. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Nielsen, ktorá porovnávala celkovú dynamiku maloobchodného trhu rýchloobrátkového tovaru v 21 európskych krajinách.

slovakia

left justify in out

Nárast spotreby je podľa Márie Hukelovej zo spoločnosti Nielsen zapríčinený aj klesajúcou nezamestnanosťou či rastom hrubého domáceho produktu. Jedným z najdôležitejších faktorov, ktoré ovplyvnili nárast spotreby, je však podľa nej významný pokles priemernej ceny rýchloobrátkového tovaru. Najviac klesali v medziročnom porovnaní ceny u mliečnych výrobkov, a to o 4,4 %.

 

„Môžeme potvrdiť, že spotreba domácich mliečnych výrobkov v minulom roku mierne stúpla, registrujeme to napríklad pri syroch a jogurtoch. Znepokojuje nás však nízka cena, za ktorú boli mlieko a mliečne výrobky v uplynulom období predávané,“ uviedol prezident Slovenského mliekarenského zväzu Stanislav Voskár. Výraznejší pokles cien bol už len v Grécku a vo Fínsku.

Slováci v minulom roku minuli na mliečne výrobky v maloobchode viac ako 685 miliónov eur, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje len veľmi mierny nárast o 0,1 % . Avšak v spotrebe sa nárast prejavil výraznejšie, stúpla o 2,5 %. Znamená to, že Slováci kupovali väčšie množstvo mliečnych výrobkov, avšak za nižšie maloobchodné ceny. Slováci teda stále viac nakupujú tovar v akcii, ktorý je ešte lacnejší, ako bol v roku 2015.

Podľa spoločnosti Nielsen medziročne najviac vzrástli tržby mliečnych výrobkov (takmer o 15 %) v kategórii sladkých tvarohových dezertov a dosiahli hodnotu 24,5 milióna eur. Naopak najvýraznejšie poklesli tržby trvanlivého mlieka z 90,6 milióna eur v roku 2015 na 78,3 milióna eur v minulom roku. Medziročný pokles tržieb zaznamenalo aj čerstvé mlieko o 8,1 %, tržby dosiahli hodnotu 1,62 milióna eur. Avšak jeho spotreba narástla v priemere o 4,4 %, čo predstavuje, 28,4 milióna litrov.

Nielsen Holdings je globálna výskumná agentúra, ktorá poskytuje celkové pochopenie toho, čo spotrebitelia na svete sledujú a kupujú. V rámci sledovania rýchloobrátkového tovaru ponúka výrobcom spotrebného tovaru a obchodným reťazcom pohľad na celkový vývoj v tomto segmente.
 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Jozef Botos
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies