BRATISLAVA – Vyše 42 % Slovákov, ktorí navštevujú internetové obchody, nakupuje tovar výlučne v domácich e-shopoch. Ďalších 42 % nakupuje tiež prevažne v slovenských obchodoch, ale ak nájde zaujímavý produkt v zahraničnom e-shope, nebráni sa mu. Lepšia cena presvedčí k nákupu v zahraničnom obchode zhruba 15 % opýtaných. Vyplýva to z prieskumu portálu Heureka.sk a výskumnej agentúry NMS Market Research.
"Kvalita slovenských e-shopov kontinuálne rastie, čomu zodpovedá aj vysoká vernosť zákazníkov. Na konkurenčnom trhu, kde operuje vyše 6000 online obchodov, iná možnosť než skvalitňovanie služieb neexistuje," hovorí projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth.
Výlučne zahraničné e-shopy navštevuje podľa neho len jedno percento opýtaných Slovákov, ktorí nakupujú online. Nakupovanie cez internet oceňujú Slováci najmä pre nižšie ceny v porovnaní s kamennými obchodmi, úsporu času, pohodlie nákupu, ale aj širší sortiment.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies