Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
Zatvoriť
Časová os: Logá svetových automobiliek
23. aug. 2019Filip
BratislavaBratislava 28°
Biblia
TV program
Moje Netky
Tento článok sa nachádza v sérii Logá svetových automobiliek. Otvorte časovú os udalostí.
Pokiaľ by sa zakladateľ spoločnosti Enzo Ferrari rozhodol inak, spoločnosť by dnes vôbec nemusela existovať.
Pokiaľ by sa zakladateľ spoločnosti Enzo Ferrari rozhodol inak, spoločnosť by dnes vôbec nemusela existovať.
07.06.2019 15:31 Relax
Ako sa na logo talianskej automobilky Ferrari dostal kôň a žltá farba do pozadia?
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
07.06.2019 15:31 Relax

Ako sa na logo talianskej automobilky Ferrari dostal kôň a žltá farba do pozadia?



BRATISLAVA – Prednedávnom sme vám opísali vznik loga automobilovej značky Toyoty. Dnes by sme sa teda presunuli do Európy a spomenuli vývoj loga značky, ktorú všetci poznáte ale skôr z okruhov, ako z bežnej premávky. Spoločnosť sídli v Maranelle a je charakteristická svojimi červenými vozmi.


Automobilku založil už v roku 1923 taliansky mechanik a pretekár Enzo Ferrari. Jeho pôvodným cieľom bola podpora amatérskych jazdcov a výroba závodných áut na okruhy. Takýmto spôsobom by ale automobilka neprežila, a tak bol Enzo donútený k výrobe cestných automobilov. No lenže vďaka tomuto rozhodnutiu sa z Ferrari stala jedna z najluxusnejších a najznámejších športových značiek sveta.

 

 

Každá značka však musí mať aj logo a Enzo si to veľmi dobre uvedomoval. A prečo sa teda rozhodol pre čierneho koňa v logu svojej značky? Takýto kôň bol namaľovaný na trupe lietadla Francesca Baraccu. Ten si ho tam namaľoval po tom, ako zostrelil nepriateľského pilota pri Štutgarte počas prvej svetovej vojny. V erbe mesta je totiž vyobrazený čierny žrebec. Po prvej svetovej vojne prišli rodičia Francesca sa Enzom a poprosili ho, či by neumiestnil tohto vzpínajúceho sa koňa na svoje závodné autá, prinesie mu to vraj potom šťastie. Takto sa dostal kôň do loga spoločnosti.

 

 

V roku 1929 otvoril Enzo v Modene automobilku pod názvom "Scuderia Ferrari," teda stajňa Ferrari. Pôsobila ako dielňa pre pretekárske automobily, aj ako dcérska spoločnosť Alfy Romeo. V roku 1943 sa sídlo presunulo z Modeny do Maranella. Čierny kôň stojaci v logu na jednej zadnej nohe s chvostom smerom nahor, bol do loga vsadený ako kontrast ku žltej farbe pozadia (žltá farba mala symbolizovať mesto Modenu) a v hornej časti boli umiestnené farby talianskej trikolóry. Toto logo sa začalo objavovať na všetkých publikáciách, listoch, hlavičkách dopisoch, oficiálnych dokumentoch, ale nie na automobiloch. Tie ešte stále používali športovú značku Alfa Romeo.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ferrari ambleminin hikayesini bilir misiniz? "Şaha kalkmış at" yıllar yılı Ferrari'yi anımsatmıştır. Bu amblemin hikayesi şu şekildedir: 1. Dünya savaşında görev yapan İtalyan savaş pilotu Francesco Barraca, şahlanan atı uçağının gövdesine boyattığı bilinir. Yaptığı kaza sonucu Montella dağına düşerek hayatını kaybeden pilot ailesini çok üzmüştür. Ebeveyni Kont Barraca ve Kontes Paolina 1923 yılında Enzo Ferrari ile karşılaştıklarında Kontes Paolina şu öneri de bulunur: " Ferrari, oğlumun şaha kalkmış atını niçin arabalarınıza koymuyorsunuz; size şans getirir." Bu öneri Enzo Ferrari tarafından benimsenir. Uçak gövdesindeki at siyaha boyanmıştır. Enzo Ferrari bunu aynen kullanır ama arka fonu Modena bölgesinin rengini temsil eden sarı rengi kullanmıştır. Böylece Ferrarinin amblemi ortaya çıkmış olur. Kaynak: 20. yyda Otomobil Tasarımı ve Tasarımcıları İçerik düzenleme ve özgünleştirme: @hasancanbozkurt #ferrari #enzoferrari #ferrarihistory #ferrarilogo #ferrariamblem

Príspevok, ktorý zdieľa Oto Kokpit (@otokokpit),

 

Typický štít v dolnej časti s iniciálkami zakladateľa, sa po prvýkrát objavil na automobiloch až v roku 1932 počas 24-hodinových pretekov v Spa. V roku 1947 začal Enzo Ferrari s výrobou áut, ktoré už mali niesť jeho meno. Okrem loga v tvare štítu bolo navrhnuté aj obdĺžnikové s priezviskom zakladateľa. Toto sa používalo pre všetky automobily vyrobené spoločnosťou Ferrari, zatiaľ čo oficiálne pretekárske autá používajú ešte ochranný štít.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#ferrarilogo

Príspevok, ktorý zdieľa Михаил Гнатюк (@_ferrari_enzo_221),

 

 



reklama


Zdroj: netky LČ

Foto:  Pixabay, Instagram



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok