RPR: Pobočka banky lákala dievčatá na Bambuľkine nové šaty, porušila kódex

NETKY.SK • 23 Jún 2014, 17:30 • 2 min
RPR: Pobočka banky lákala dievčatá na Bambuľkine nové šaty, porušila kódex

BRATISLAVA - Reklamným letákom „Prídite si pre Bambuľkine nové šaty k nám do banky“ porušila pobočka Raiffeisen banky v Skalici Etický kódex reklamnej praxe.

slovakia

left justify in out

Na svojom minulotýždňovom zasadnutí to skonštatovala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR). O výsledku zasadnutia dnes informovala výkonná riaditeľka rady Eva Rajčáková.
     

Leták skalická pobočka Raiffeisen banky umiestnila v reklamnom stojane pred svojimi priestormi. Sťažovateľovi, ktorý sa obrátil na radu, sa nepozdával text „Dievčatká – Bambuľky!!! Prídite si pre Bambuľkine nové šaty k nám do banky“. Domnieval sa, že reklama lákala deti na využitie služieb, za ktoré treba platiť.
     

„AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť je čiastočne opodstatnená,“ informovala Rajčáková. So sťažovateľom sa rada stotožnila iba čiastočne, nakoľko leták nebol oficiálnym reklamným materiálom banky v rámci prebiehajúcej reklamnej kampane a súťaže, ale ho dala vyrobiť pobočka banky z vlastnej iniciatívy. 
     

Banka konanie pracovníka pobočky vyhodnotila ako zlyhanie ľudského faktora a leták nariadila odstrániť. Rada sa aj napriek tomu uzniesla na tom, že zamestnanec pobočky nekonal s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi.
     

„Štylizácia reklamného textu, ktorý bol umiestnený na oficiálnom reklamnom pútači banky, prostredníctvom ktorého spoločnosť prezentuje benefity bankou poskytovaného účtu, môže vyvolať v priemernom spotrebiteľovi dojem, že podmienkou získania šiat je otvorenie si účtu v banke, čo vzhľadom na pravidlá súťaže, nie je pravda,“ priblížila nález rady Rajčáková.
     

Reklamný leták podľa nej neobsahoval informácie o spotrebiteľskej súťaži banky. Z nich by sa mohli spotrebitelia dozvedieť, že detské šaty možno vyhrať aj bez ohľadu na to, či si človek otvorí v banke účet.
     

AK RPR, ktoré je orgánom etickej samoregulácie v oblasti reklamy na svojom zasadnutí 19. júna posudzovala celkovo osem reklám. Zvyšných sedem podnetov uznala ako neopodstatnené.
     

Jednému zo sťažovateľov sa napríklad nepozdával plagát spoločnosti Medusa group, ktorá prevádzkuje sieť reštaurácii. Ten pozýval na sledovanie hokeja v prevádzke spoločnosti, na plagáte bola pritom zobrazená podobizeň Budhu.
     

Sťažovateľ sa domnieval, že je to neúctivé voči viere a náboženstvu. AK PRP sa s tým však nestotožnila. Reštaurácia, ktorá ponuku propagovala je totiž svojim zariadením ladená aj do orientálneho štýlu, vrátane použitia sošiek Budhu.
     

Členovia komisie dospeli k presvedčeniu, že reklama neuráža náboženské cítenie spotrebiteľov. Upozornili však reštauráciu na to, aby v budúcnosti zvážila používanie tohto náboženského symbolu v kontexte reklamy.

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies