Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
BratislavaBratislava 10°
Biblia
TV program
Moje Netky
Čo všetko sa ráta do pitného režimu?
Čo všetko sa ráta do pitného režimu?
09.12.2019 10:17 Zdravie
Čo sa ráta do pitného režimu?
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
09.12.2019 10:17 Zdravie

Čo sa ráta do pitného režimu?



Nie len strava, ale najmä pitný režim má veľký vplyv na naše zdravie. Viete, koľko vody by ste mali denne vypiť a čo sa vlastne ráta do pitného režimu?


Voda je jednou z najdôležitejších chemických zlúčenín našej planéty, ktorú vôbec poznáme a zároveň ju potrebujeme na každodennej báze k nášmu životu. Pokrýva odhadom 71% povrchu zeme a približne toľko isto jej máme v ľudskom tele (72%).

 

 

Odporúčané množstvo vody

Človek by mal denne vypiť 2 až 3 litre vody, no toto je len priemer, ktorý ovplyvňuje niekoľko faktorov. Športové aktivity, telesná váha ale aj zdravotný stav či prostredie ovplyvňujú množstvo vody, ktoré naše telo potrebuje pre správne fungovanie. Dokonca deti, ale aj niektorí dospelí môžu mať nízky prah smädu a často zabúdajú piť. V súčasnosti existuje niekoľko pomôcok ako aplikácie či inteligentné fľaše, ktoré nám pripomínajú, aby sme sa napili. Patrí však do pitného režimu len voda, alebo aj iné tekutiny či dokonca potraviny?

 

 

Patrí káva do pitného režimu?

V káve sa nachádza ľuďmi milovaný kofeín, ktorý nás síce na pocit nakopne, no naše telo skôr dehydratuje, ako hydratuje. Práve preto by ste mali k rannej kávičke vypiť ideálne nesýtenú čistú vodu, ktorá doplní úroveň tekutín v tele.

 

 

Alkohol a pitný režim

Napriek tomu, že príjemne vychladené pivo ale pohár vína dokáže občas pohladiť na duši, dokáže alkohol narobiť v tele veľkú šarapatu. Alkohol je tekutina, ktorá telo odvodňuje a práve preto pri jeho požití môžete cítiť smäd.

 

 

Potraviny

Polievky, mlieko, zeleninové a ovocné šťavy sa nepočítajú do množstva prijatých tekutín.

 

Sladené a energetické nápoje

Niektorí vrcholoví športovci pijú počas tréningov rôzne nápoje obohatené o minerály, energetické nápoje či dokonca proteínové nápoje. Tieto tekutiny môžu z jednej strany napomáhať pri zvýšení výkonu, no nesmie sa zabúdať ani na čistú vodu. Sladené nápoje majú väčšinou kladný oxidačno - redukčný potenciál, ktorý nie je nášmu telu prirodzený. Preto sa odporúča obmedziť ich príjem na minimum.  

 

 

Špecialisti tiež odporúčajú piť vodu s vyšším pH, najmä pri vyššom fyzickom výkone, strese či chorobe. Zásadité vody dokážu efektívnejšie hydratovať naše bunky a tým detoxifikovať organizmus.

 

Čo teda patrí do pitného režimu?

Voda, bylinný čaj. Voda sa tiež nachádza v zelenine aj ovocí, napríklad v rajčínách je 94,5% vody, v uhorke 96,7% a podobne. 

 



reklama


Zdroj: netky Gabriela Nagyová

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok