WASHINGTON – Keď nie si na facebooku tak neexistuješ! Týmto heslom sa očividne riadi ministerstvo zahraničných vecí USA, ktoré minulo od roku 2011 do marca 2013 630-tisíc amerických dolárov (približne 485-tisíc eur) na to, aby získalo viac tzv. lajkov na svojich facebookových stránkach!
„Peniaze boli použité na získanie nových fanúšikov na štyroch našich facebookových stránkach,“ napísalo v stanovisku ministerstvo. „Od roku 2011 sme sa posunuli zo 100-tisíc fanúšikov na viac ako 2 milióny fanúšikov,“ zhodnotilo úspešnosť programu ministerstvo.
Cieľom programu bolo podľa ministerstva „získanie si priazne ľudí zo zahraničia.“ Celý program vyšetrovala inšpekcia, ktorá v správe uviedla, že mnohí zamestnanci s týmto nesúhlasili, pretože je to de facto „kupovanie fanúšikov, ktorí si raz na stránku kliknú a potom sa na ňu nikdy nevrátia.“
Nájdu sa však aj obhajcovia týchto prehnaných investícií, ktorý tvrdia, že tento druh marketingu bol potrebý najmä preto, aby sa ministerstvo „zviditeľnilo hlavne pri vyhľadávaní na facebooku.“ „Ministerstvo naďalej investuje 36-tisíc dolárov (približne 28-tisíc eur) ročne do facebooku,“ povedala hovorkyňa ministerstva Jen Psakiová.
Inšpekcia celé vyšetrovanie ukončila s odporúčaním, aby ministerstvo zahraničných vecí míňalo peniaze rozumnejšie. „Ceníme si prácu inšpekcie a budeme sa riadiť ich pokynmi,“ komentovala Psakiová.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies