Zmena či storno letenky stojí u nízkonákladových aerolínií viac
V súčasnosti je najčastejším spôsobom kúpy letenky internet. Ako však pre TASR vysvetlila hovorkyňa Letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava (BTS) Dana Madunická, letenka si možno zaobstarať aj cez cestovnú kanceláriu, agentúru, predajcov leteniek alebo priamo na letisku.
Kúpou letenky následne vstupuje cestujúci do zmluvného vzťahu s dopravcom, a tak by mal poznať jeho prepravné podmienky. Práve tieto obsahujú obvykle aj cenník doplnkových služieb a úkonov. "Je potrebné vždy dbať na ich dôkladné preštudovanie ešte pred samotnou kúpou letenky, pretože sa líšia v závislosti od dopravcu, v niektorých prípadoch až výrazne," poznamenala.
Súčasťou prepravných podmienok a cenníka sú zároveň aj podrobné informácie, čo je zahrnuté v základnej cene letenky a koľko stojí napríklad preprava športových pomôcok, domáceho miláčika či dodatočnej batožiny. "Akákoľvek dodatočná zmena či storno letenky bývajú predovšetkým u nízkonákladových dopravcov spoplatnené prísnejšie ako u tradičných leteckých spoločností," dodala Madunická.
Upozornila tiež na registráciu na odlet. Niektoré aerolinky ju totiž ponúkajú výhradne prostredníctvom internetu, cez tzv. web check-in, a tak je nevyhnutné sa takto na svoj let zaregistrovať a vytlačiť si palubný lístok. "Ak tak cestujúci neurobí v stanovenom čase, na letisku môže ostať nepríjemne prekvapený," uzavrela.
Zdroj: TASR
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies